OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om arbetsplatsen
Hallands sjukhus har cirka 3 800 medarbetare och ansvarar för en stor del av den specialiserade, somatiska vården i Region Halland.
Vi har verksamhet på akutsjukhusen i Halmstad och Varberg samt specialistmottagningar i Kungsbacka och Falkenberg. Vår verksamhet har goda resultat i nationella mätningar, bland annat när det gäller vårdens kvalitet och patientnöjdhet. Vi har också väldigt nöjda studenter som gör utbildning och praktik hos oss.
Tjänsten som administrativ samordnare utgår från kansliavdelningen som är en del av område Lednings- och verksamhetsstöd. Hallands sjukhus befinner sig i en spännande utvecklingsfas och kansliavdelningen har en viktig roll i att stödja utvecklingen av hälso- och sjukvården. Vi arbetar bland annat som stöd till sjukhusledningen, vår politiska driftnämnd och sjukhusets chefläkarfunktion. På avdelningen arbetar administrativa samordnare, utredare och kommunikatörer.
Arbetsplatsen är belägen vid Hallands Sjukhus Halmstad.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är som administrativ samordnare på kansliavdelningen. Du får en viktig roll när det gäller att bidra till att utveckla de administrativa processerna och ge administrativt stöd till chefer och kollegor. Det kan exempelvis handla om att förbereda möten, både innehållsmässigt och genom att ta fram presentationer och att dokumentera. Du kommer även att arbeta med diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar. Arbetsuppgifterna varierar över tid och det är av stor vikt att du vill utvecklas inom området och har en förmåga att ta till dig ny kunskap och nya arbetssätt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning inom administration och/eller hälso- och sjukvård, gärna på högskolenivå. Du behöver vara noggrann, strukturerad, flexibel och bra på att samarbeta, prioritera och koordinera uppgifter. Rollen kräver även att du har förmåga att vara proaktiv och bidra till verksamhetens utveckling. Vidare ska du vara bra på att uttrycka dig i skrift både på svenska och engelska, ha mycket goda IT-kunskaper och ha lätt för att ta till dig, tillämpa och inspirera andra till att använda nya digitala arbetssätt (Microsoft 365). En förutsättning är att du brinner för att ge god service. Tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd verksamhet är värdefullt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
Då resor förekommer i tjänsten är det önskvärt med körkort B. Enligt gällande miljöpolicy ska om möjligt kollektiva transportmedel användas.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi kommer att fortlöpande gå igenom ansökningarna och kalla till intervju.
Om oss
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.