Administrativ samordnare till Äldreomsorgen

Administrativ samordnare till Äldreomsorgen

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Bollebygd är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. I kommunen är vi cirka 650 medarbetare och vi har några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god vård och omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel. Kommunen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

I Bollebygd bor knappt 10 000 invånare. Endast 30 minuter från Göteborg, Borås och Alingsås ligger Bollebygd geografiskt bra till. Kommunen har ett rikt friluftsliv med skidbacke, vackra vandringsleder och golfbana i herrgårdsmiljö. Bollebygd har välutvecklade verksamheter med bra kvalitet och ett rikt näringsliv med över 1000 företagare. Läs gärna mer på bollebygd.se

Äldreomsorgen i Bollebygd är på väg i en utvecklingsresa som hittills medfört många förbättringar men kvar finns ännu en stor utvecklingspotential, en spännande färd mot äldreomsorgens vision:
Ditt liv i en verksamhet av världsklass! Med värdeorden: Lika värde, omtanke och professionalitet.
Nu söker vi en ny medresenär på färden mot framtidens äldreomsorg. Vi står inför en kursändring mot nya arbetssätt som passar in en modern verksamhet som utgår från brukarnas perspektiv där samordningen i verksamheterna är en viktig beståndsdel som tar verksamheten framåt.


ARBETSUPPGIFTER
Rollen som samordnare är mångfacetterad och innehåller flera ansvarsområden inom äldreomsorgen. Du kommer agera som vardagligt administrativt stöd för samtliga enhetschefer inom äldreomsorgen, samt även med viss teknisk service på äldreboendet, schemaläggning och bemanningssamordning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom administration och/eller erfarenhet av liknande arbete som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Du har vana att använda dator och har lätt att lära nya system, samt har lätt för att använda och utföra viss service av teknisk utrustning.
Det är meriterande om du har vana att arbeta med schemaläggningsverktyg som ex. TimeCare.
Uppdraget kräver att du är en person som trivs med att arbeta med service som får verksamheterna att smidigt rulla på. Vi vill att du är öppen för att göra det som behövs för att tillsammans med övriga medarbetare skapa värde i verksamheten. Du är en problemlösare som drivs av viljan att uträtta, serva, förenkla och förbättra. Du är kommunikativ och ha stor förmåga till samarbete och skapa goda relationer.
Arbetet förutsätter att du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


16 december 2024

Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024