OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref.nr: Ks 1197/2010 Örebro kommuns interna Bemanningscentrum (BC) är en samlad ingång som hanterar korttidsrekryteringen i kommunen.BC består av en enhetschef samt ett flertal bemanningsassistenter.Till enheten söker vi nu efter en till medarbetare, en administrativ samordnare!OM BEFATTNINGEN Som administrativ samordnare i BC kommer du att ha en samordnande funktion för personalförsörjningsfrågor.[Uppdraget innebär också[arbetsledaransvar för poolanställda och timavlönade i BC.HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER - Kvalificerat administrativt stöd till verksamheten/chefen - Samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet - Analysera och följa upp sjukfrånvaro etc - Arbeta fram underlag inför möten, skriva rapporter och PM - Arbeta med schemaläggning, bemanningsplanering och verksamhetsintroduktion - Arbeta med personalförsörjningsfrågor,[rekrytering etc[ KOMPETENSKRAV - Högskoleutbildning med inriktning[mot t[ex ekonomi, personal eller motsvarande erfarenhet[som bedöms likvärdig - Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete - Erfarenhet från arbete med personalfrågor och rekrytering -[Erfarenhet från arbetsledning - Goda kunskaper inom office-paketet Vi söker dig som är bra på att[skapa struktur och kan ta[egna initiativ[för att[utveckla[uppdraget efter verksamhetens bästa.Du är rak och tydlig i ditt ledarskap, har lätt för att samarbeta med andra[och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.[Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.ÖVRIGT MERITERANDE Erfarenhet och/eller kunskap[i personalsystemet Personec och e-rekryteringsverktyget EasyCruit ser vi som önskvärt för uppdraget.[Vi ser gärna att du har kännedom om[kommunallag, förvaltningslag och sekretesslag.Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.Vi undanber[oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.