OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om att vara en del av och bidra till förändring, utveckling och kvalitet? Har du arbetslivserfarenhet som sjuksköterska eller arbetsterapeut? Nu söker vi en ny kollega till vårt administrativa team på Hälso- och sjukvårdsenheten. Ta chansen att jobba i en spännande och utvecklande verksamhet inom Vård- och omsorgsförvaltningen!
Om tjänsten
I rollen som administrativ samordnare hos oss kommer du att arbeta närmst enhetens två enhetschefer utifrån ett tydligt uppdrag med fokus på att öka enhetens kvalitet och utveckling framåt. Du kommer att ingå i en administrationsgrupp om fyra personer.
Som administrativ samordnare kommer du bland annat att bistå enhetschefer i arbetet med utredningar och avvikelsehantering. Du kommer att hålla i utredningsprocesserna utifrån ett HSL-perspektiv och samverka med involverade professioner både inom verksamheten, även med andra verksamheter internt och externt. Utvecklingsarbetet kommer också innebära att skapa, revidera och strukturera verksamhetsspecifika rutiner i våra system. Arbetet dokumenterar du i relevanta IT-system och rapporterar löpande till ansvarig enhetschef. Du kommer också bistå i verksamhetens kvalitetsarbete, exempelvis samordna och planera för Egenkontroller och Enhetsplan. Vid frånvaro hos administrativa kollegor kan du även behöva täcka upp i vissa arbetsuppgifter, så som bemanning, fakturahantering etc.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ge ett kvalificerat administrativt stöd till chefer/verksamheten och samordnar administrativa uppgifter inom verksamhetsområdet
• identifiera metoder för att följa upp och analysera information
• självständigt genomföra utredningar och delta i verksamhetens avvikelsearbete
• bistå enhetschef vid arbete med verksamhetsspecifika rutiner, verksamhetsplaner och övrigt kvalitetsarbete
• självständigt leda mindre projekt
Kompetenskrav
• universitet-/högskoleexamen om minst 180 hp såsom legitimerad sjuksköterska eller arbetsterapeut, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• B-körkort
• god kunskap i Office 365
För att passa i rollen som administrativ samordnare hos oss ska du kunna arbeta självständigt men också tillsammans med andra för att uppnå resultat. Du behöver ha en förståelse för verksamheten och ha förmåga att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. Du tar ett stort ansvar för din uppgift och har förmågan att prioritera, planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, utifrån befintliga och förändrade verksamhetsbehov. Rollen kräver att du är flexibel på så sätt att du snabbt kan ställa om till ändrade omständigheter då arbetet innebär snabba tempoväxlingar. Vidare ställer arbetet krav på att du har en god kommunikativ förmåga, både gällande tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av att arbeta i kommunal hälso- och sjukvård
• kunskap om LSS-lagstiftning
• kunskap i verksamhetssystem W3D3, Treserva, Lifecare, NPÖ
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsad anställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 1 januari 2023 tom 31 augusti 2023
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Vi är en medelstor multiprofessionell arbetsplats som utgår från våra lokaler på Tegelgatan 1-3, centralt i Örebro. Vi arbetar över hela Örebro kommun och tar oss fram via cykel eller bil. HSE består av 23 sjuksköterskor, fyra undersköterskor, åtta arbetsterapeuter, två administratörer och två enhetschefer. Vi arbetar i team och stöttar varandra med patienten i fokus. Du välkomnas av en trevlig arbetsgrupp med mycket skratt och gott stöd av varandra som är mån om att du ska komma in i gruppen.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 4 januari 2023.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67