Administrativ samordnare till Hälso- och sjukvårdsenheten

Administrativ samordnare till Hälso- och sjukvårdsenheten

Arbetsbeskrivning

Tycker du om att vara en del av och bidra till förändring, utveckling och kvalitet? Har du arbetslivserfarenhet som sjuksköterska eller arbetsterapeut? Nu söker vi en ny kollega till vårt administrativa team på Hälso- och sjukvårdsenheten. Ta chansen att jobba i en spännande och utvecklande verksamhet inom Vård- och omsorgsförvaltningen!

Om tjänsten

I rollen som administrativ samordnare hos oss kommer du att arbeta närmst enhetens två enhetschefer utifrån ett tydligt uppdrag med fokus på att öka enhetens kvalitet och utveckling framåt. Du kommer att ingå i en administrationsgrupp om fyra personer.

Som administrativ samordnare kommer du bland annat att bistå enhetschefer i arbetet med utredningar och avvikelsehantering. Du kommer att hålla i utredningsprocesserna utifrån ett HSL-perspektiv och samverka med involverade professioner både inom verksamheten, även med andra verksamheter internt och externt. Utvecklingsarbetet kommer också innebära att skapa, revidera och strukturera verksamhetsspecifika rutiner i våra system. Arbetet dokumenterar du i relevanta IT-system och rapporterar löpande till ansvarig enhetschef. Du kommer också bistå i verksamhetens kvalitetsarbete, exempelvis samordna och planera för Egenkontroller och Enhetsplan. Vid frånvaro hos administrativa kollegor kan du även behöva täcka upp i vissa arbetsuppgifter, så som bemanning, fakturahantering etc.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• ge ett kvalificerat administrativt stöd till chefer/verksamheten och samordnar administrativa uppgifter inom verksamhetsområdet
• identifiera metoder för att följa upp och analysera information
• självständigt genomföra utredningar och delta i verksamhetens avvikelsearbete
• bistå enhetschef vid arbete med verksamhetsspecifika rutiner, verksamhetsplaner och övrigt kvalitetsarbete
• självständigt leda mindre projekt

Kompetenskrav

• universitet-/högskoleexamen om minst 180 hp såsom legitimerad sjuksköterska eller arbetsterapeut, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• B-körkort
• god kunskap i Office 365

För att passa i rollen som administrativ samordnare hos oss ska du kunna arbeta självständigt men också tillsammans med andra för att uppnå resultat. Du behöver ha en förståelse för verksamheten och ha förmåga att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. Du tar ett stort ansvar för din uppgift och har förmågan att prioritera, planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, utifrån befintliga och förändrade verksamhetsbehov. Rollen kräver att du är flexibel på så sätt att du snabbt kan ställa om till ändrade omständigheter då arbetet innebär snabba tempoväxlingar. Vidare ställer arbetet krav på att du har en god kommunikativ förmåga, både gällande tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av att arbeta i kommunal hälso- och sjukvård
• kunskap om LSS-lagstiftning
• kunskap i verksamhetssystem W3D3, Treserva, Lifecare, NPÖ

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsad anställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 1 januari 2023 tom 31 augusti 2023

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Vi är en medelstor multiprofessionell arbetsplats som utgår från våra lokaler på Tegelgatan 1-3, centralt i Örebro. Vi arbetar över hela Örebro kommun och tar oss fram via cykel eller bil. HSE består av 23 sjuksköterskor, fyra undersköterskor, åtta arbetsterapeuter, två administratörer och två enhetschefer. Vi arbetar i team och stöttar varandra med patienten i fokus. Du välkomnas av en trevlig arbetsgrupp med mycket skratt och gott stöd av varandra som är mån om att du ska komma in i gruppen. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 4 januari 2023. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2022
  • Ansök senast: 4 januari 2023

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024