Administrativ samordnare till  Handelshögskolan, Götebergs universitet

Administrativ samordnare till Handelshögskolan, Götebergs universitet

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Göteborgs universitet är miljöcertifierat och arbetar aktivt för hållbar utveckling. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar universitetet till en bättre framtid.

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.Företagsekonomiska institutionen är den största institutionen vid Handelshögskolan och bedriver omfattande forskning och utbildning på grund- och avancerad nivå och forskarutbildning inom ämnena företagsekonomi och ekonomisk geografi. Institutionen har drygt 140 anställda och är uppdelad i fyra sektioner: Industriell och finansiell ekonomi & Logistik, Management & Organisation, Marknadsföring samt Redovisning.

Institutionen har även en administrativ och teknisk avdelning. Vid varje sektion tjänstgör en administrativ samordnare. Rollen administrativ samordnare är en bred roll med varierat innehåll där rent administrativt arbete och nära samarbete med sektionsledare ingår.

Företagsekonomiska institutionen söker nu en administrativ samordnare till sektionen Marknadsföring som vill bidra till det kvalificerade stöd som ges till våra studenter och lärare. Som administrativ samordnare ingår du i institutionens verksamhetsstöd med kollegor som arbetar inom ekonomi, IT, personal, studieadministration och studievägledning, kommunikation och forskarutbildningshandläggning.

Arbetsuppgifter 
Som administrativ samordnare stödjer du marknadsföringssektionen och sektionsledaren med bemannings- och rekryteringplanering i systemen Retendo och Primula.

Det studieadministrativa arbetet innebär bland annat resultatrapportering, bokning av schema/lokaler, arbete med lärplattform och kursutvärderingar. Studieadministration av kandidatkurser ingår i tjänsten.  Ytterligare administrativa arbetsuppgifter inom sektionens område kan tillkomma. Arbetet innebär avancerade arbetsuppgifter som såväl enklare arbetsuppgifter.

Arbetet planeras löpande tillsammans med andra och det är därför viktigt att vara aktiv i planeringsarbetet och medverka till en bra arbetsfördelning. En stor del av arbetet innebär att på olika sätt att ge information och service till lärare samt i viss mån till studenter. Tjänsten innebär självständigt arbete. 

Anställning 
Anställningen är ett vikariat på heltid med placering vid Företagsekonomiska institutionen. Vikariatet är 1 år från startdatum. Anställningsstart enligt överenskommelse dock senast januari 2025.

För att läsa och söka tjänsten, besök Göteborgs universitets hemsida.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-11-04

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 oktober 2024
  • Ansök senast: 4 november 2024

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024