OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en chefsnära roll där du har ett centralt och viktigt uppdrag i våra förskolor? Då är du välkommen med din ansökan till tjänsten som administrativ samordnare!
Om tjänsten
Vi söker en administrativ samordnare för ett vikariat hos oss på förskolorna Leklustan, Mosjö och Marieberg. Som administrativ samordnare kommer du att vara ett kvalificerat chefsstöd för våra tre rektorer där en stor del av uppdraget innebär att du arbetar självständigt med budgetarbete och månadsuppföljningar. I tjänsten ingår också diarieföring, inköp, administration samt vara en länk mellan Upphandlingsavdelningen och verksamheten. I rollen förväntas du arbeta självgående och själv strukturera ditt arbete. Du kommer ha ett eget kontor placerat på Leklustans förskola i nya fina lokaler, där du arbetar vägg i vägg med rektor och specialpedagog. Hos oss blir du en del av en gemenskap och ett varmt och välkomnande arbetslag där du också har kontakt med förskolans pedagoger. Vi välkomnar en serviceinriktad medarbetare som skapar god kontakt med såväl rektorerna som övrig personal och även i viss mån externa kontakter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• bistå vid arbete med verksamhetsplaner, budget, delårsrapporter och övriga verksamhetsuppföljningar
• fakturahantering
• ge ett kvalificerat administrativt stöd till rektorer och samordna de administrativa uppgifterna inom verksamheten
• delta och bistå vid arbetet med lokalfrågor och arbetsmiljöfrågor, t.ex. skyddsronder, egenkontroll, brandöversyn
• arbeta och dokumentera i våra verksamhetssystem, bl.a. Personec, Raindance, Adela
• arbeta med inköp- och avtalsfrågor från leverantörer
• hitta metoder för att följa upp och analysera information
Kompetenskrav
• universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp inom exempelvis administration, ekonomi eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig
• god datorvana
Vi söker dig som är trygg och stabil som person och tar ansvar för dina uppgifter. Du arbetar självgående, tar egna initaitiv samt planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Det är också viktigt att du arbetar bra med andra människor, kommunicerar och är tillmötesgående i ditt bemötande. Du har även ett intresse och vilja att hjälpa andra och att leverera lösningar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kompetenskrav
• erfarenhet av arbete som administrativ samordnare inom förskola
• erfarenhet av arbete med ekonomi och redovisning
• erfarenhet av arbete i kommunal och offentlig verksamhet
• erfarenhet av arbete med inköp- och avtalsfrågor
• erfarenhet av digitala systemen Personec, Raindance och Adela
• erfarenhet av att arbeta i Office 365
Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 5 augusti 2021- tom 1 juli 2022
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Arbeter är riktat mot tre rektorer på tre olika förskolor. Tjänsten kommer vara placerad på Leklustans förskola där du har ett eget kontor i våra nya och totalrenoverade lokaler. Förskolan ligger i en fantastiskt fin miljö på Ekeskolans område i Adolfsberg. Leklustans förskola är en förskola med åtta avdelningar, Mariebergs förskola har nio avdelningar och Mosjö förskola har fyra avdelningar samt en förskolebuss.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 8 mars.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67