OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att utveckla vår nya lokalförsörjningsavdelning? Vår målsättning är att ligga i nationell framkant i att tillhandahålla ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler för kommunal verksamhet, alltid med medborgarna i fokus! Följ med på vår resa!
Om tjänsten
I samband med en pågående organisationsöversyn i Örebro kommun pågår ett utvecklingsarbete inom verksamheten lokalförsörjning. Örebro är en kommun i stark tillväxt och en väl fungerande, effektiv och ekonomiskt hållbar lokalförsörjning är central.
Lokalförsörjningsavdelningen är en utveckling av verksamheter och bildas formellt 1 juli i år. I den nya organisationen kommer du arbeta i staben tillsammans med en strateg och vara direkt underordnad Lokalförsörjningsdirektören. I ditt arbete kommer du bland annat stötta direktören tillika avdelningschefen, avdelningens två enhetschefer och de två respektive enheterna. Som administrativ samordnare blir du vårt kvalificerade administrativa stöd!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ge ett kvalificerat administrativt stöd till chefen/verksamheten och samordnar de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet
• samordna interna beredringsforum
• leda och driva mindre uppdrag
• diarieföring
• ansvara för kommunikationen till och från verksamheten samt ha kontakter med externa intressenter och samarbetspartners
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns samt koordinera uppdrag och projekt, som exempelvis övergången till projektsystemet Antura
• bidra till digitaliseringsutvecklingen
Kompetenskrav
• universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp inom exempelvis administration, ekonomi, offentlig förvaltning, samhällskunskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete från en roll inom samhällsbyggnad, fastighetsområdet eller näringsliv
• mycket goda kunskaper inom office 365
Vi söker dig som trivs med att ansvara för administrativa uppgifter och har koll på helheten. För att trivas i rollen bör du vara inkännande och flexibel med ett gott bemötande. Du är noggrann och ser lösningar före hinder. Du tar ett stort ansvar för din uppgift och har förmågan att prioritera, planera och organisera på ett effektivt sätt, utifrån befintliga och förändrade verksamhetsbehov. För att trivas i tjänsten har du god kommunikativ förmåga, är initiativtagande och bra på att samarbeta. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och övriga samarbetspartners, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. Som person har du har en god datorvana och är van att arbeta i olika digitala system, samt god kunskap om olika digitala arbetssätt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
• erfarenhet och kunskap om lokalförsörjning/fastigheter
• erfarenhet och kunskap om diarieföring
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 1 augusti eller enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kommer i första hand ske fysiskt på plats, men de kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas!
Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 juni.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67