OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en chefsnära roll där du har ett centralt och viktigt uppdrag i våra förskolor? Då är du välkommen med din ansökan till tjänsten som administrativ samordnare!
Om tjänsten
Vi söker en administrativ samordnare till oss på förskolorna Mosjö/Törsjö och Marieberg, arbetet är riktat mot två rektorer på tre olika förskolor. Som administrativ samordnare kommer du vara ett kvalificerat chefsstöd för oss två rektorer där en stor del av uppdraget innebär att du arbetar självständigt med budgetarbete. I tjänsten ingår även diarieföring, inköp administration samt vara en länk mellan upphandlingsavdelningen och verksamheten. I rollen förväntas du arbeta självgående och själv strukturera ditt arbete.
Vi välkomnar en serviceinriktad medarbetare som skapar god kontakt med såväl rektorer som övrig personal och även i viss mån externa kontakter.
Exempel på arbetsuppgifter:
• som administrativ samordnare kommer du vara ett kvalificerat administrativt stöd till chefen/verksamheten och samordnar de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet
• du bistår vid arbete med verksamhetsplaner, budget, delårsrapporter och övriga verksamhetsuppföljningar
• du initierar och ansvarar för kontakter med externa intressenter och samarbetspartners
• du känner till och följer verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• du arbetar och dokumenterar i de verksamhetssystem som finns
Om arbetsplatsen
I vårt samarbetsområde har vi tre förskolor som leds av två rektorer.
Våra förskolor är belägna i Marieberg och Mosås.
Läs mer om våra förskolor här:
Mariebergs förskola, Törsjö förskola & Mosjö förskola.
Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen som administrativ samordnare hos oss bör du vara lösningsorienterad och ha en stark förmåga att arbeta självständigt. Dessutom är det viktigt att du är serviceinriktad, samarbetar väl med andra och har ett positivt bemötande. Du bör kunna strukturera ditt arbete effektivt utifrån både nuvarande och förändrade verksamhetsbehov. Rollen kräver också flexibilitet, så att du snabbt kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Arbetet ställer höga krav på kommunikativa färdigheter, både i tal och skrift. Goda datorkunskaper är nödvändiga då arbetet innebär användning av digitala system. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• adekvat högskoleexamen om minst 180 hp inom förskola, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av att arbete inom förskola
Meriterande:
• erfarenhet av att arbeta som administrativ samordnare inom förskolan
• erfarenhet av arbete med ekonomi
• erfarenhet av att arbeta i de digitala systemen Raindance, Personec och Adela
• erfarenhet av budgetarbete
• erfarenhet av att arbete i Office 365
• erfarenhet av att arbeta med inköp- och avtalsfrågor
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 29 maj.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67