Administrativ samordnare till myndighetsavdelningen

Administrativ samordnare till myndighetsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Myndighetsavdelningen i Solna inför en ny tjänst.

Är du vår nya administrativ samordnare? Vi söker dig som vill få möjlighet att arbeta med varierade arbetsuppgifter i en spännande kommun! 

Om oss
Tjänsten är placerad på omvårdnadsförvaltningen, myndighetsavdelningen. Avdelningen ansvarar för handläggning av ärenden inom lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL), lag om bostadsanpassningsbidrag (Bab), färdtjänst och riksfärdtjänst samt hanterar avgifter enligt SoL.

Avdelningen består av ett fyrtiotal medarbetare - handläggare, koordinator, boendesamordnare, två enhetschefer och en avdelningschef.

Vi arbetar för att ge ett professionellt bemötande och en rättssäker bedömning och eftersträvar hög kvalitet och effektivitet i vårt arbete. Våra lokaler finns i Solna stadshus, centralt beläget och nära allmänna kommunikationsmedel.

Vad innebär arbetet?
Som administrativ samordnare ska du avlasta Myndighetsavdelningen, främst chefer, med olika typer av administration men även utveckla och uppdatera generella arbetssätt. Rollen kommer att utvecklas och formas vartefter. Du behöver ha lätt för att kunna hantera olika typer av datasystem och data men rollen innefattar även enklare administrativa uppgifter.

I rollen ingår bland annat

- Ansvar för att upprätta administrativa rutiner.
- Samla in och sammanställa efterfråga data/statistik bl.a. för uppföljning, planering, enkäter, avvikelserapport mm.
- Granska och lämna ut allmänna handlingar.
- Ansvarig för arkivering.
- Administration för införande av digitala akter.
- Behörig till avdelningens verksamhetssystem.
- Dataskyddsombud.
- Svara på enklare övergripande frågor från Kontaktcenter.
- Stödja ledningen genom att planera och boka möten och gemensamma aktiviteter samt upprätta protokoll och minnesanteckningar.
- Ansvara för avdelningens gemensamma dokument och att de är sökbara.
- Administration vid nyanställning, förlängningar och avslut.
- Inventera och beställa arbetsutrustning.
- Hantera fakturor.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har

- En högskoleutbildning som samhällsvetare, socionom eller annan likvärdig utbildning.
- Mycket god förmåga att förstå och uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
- Teknisk kompetens och goda kunskaper i administrativa system, Office-paketet etc. 

Vi ser följande som meriterande

- Erfarenhet av verksamheten.
- Erfarenhet av att sammanställa data.

I rollen som administrativ samordnare är du serviceinriktad och flexibel samtidigt som du är noggrann och effektiv. För att trivas i rollen så krävs det att du är strukturerad, organiserad och noggrann samt har en god analytisk förmåga. Du har även ett dynamiskt tankesätt och kan leverera snabbt om så krävs. Slutligen är det av stort värde att du ger ett bra bemötande till kollegor och kommuninvånare.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värderar livs- och yrkeserfarenhet högt.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en spännande roll i staden där du tillsammans med dina kollegor kan göra skillnad.

Vi erbjuder en hybrid arbetsplats och hos oss har du årsarbetstid vilket innebär att du får planera din arbetstid utifrån verksamhetens och dina egna behov. Du erbjuds både intern och externa utbildningar. Som tillsvidareanställd har du även pensionsavsättning, friskvårdsbidrag samt tillgång till bland annat semesterväxling. Tillgång till gym finns i stadshuset.

Våra lokaler finns i Solna stadshus och har goda kommunikationsmöjligheter med närhet till tunnelbana, tvärbana, pendeltåg och bussar.

Mer information om ansökan
Varmt välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast 17 november. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse, dock senast 31 januari. 

Vi kommer att hantera ansökningarna löpande så dröj inte med att skicka in din ansökan. Vi kommer att genomföra arbetsprov och tillämpa provanställning.

Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till avdelningschef Won Lovén-Bergman, biträdande avdelningschef  Sandra Schytzer eller Helena Pihlgren via stadens Kontaktcenter 08-746 10 00.

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.



Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.



Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024