OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att ge ett effektivt och gott administrativt stöd samt van vid att vara spindeln i nätet? Har du erfarenhet av arbete inom skolvärlden och trivs i en roll där du stöttar skolans alla aspekter? Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Att vara administrativ samordnare på Olaus Petriskolan 7-9 erbjuder en variation av arbetsuppgifter. Du kommer att jobba nära två chefer och vara deras närmaste stöd. Det innebär ansvar för lokalfrågor, ekonomi och budget, inköpssamordning, brand/säkerhet, städ, personalfrågor samt stöttning till övrig administration. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av skola. Du ska genomföra skyddsronder samt vara länken till städbolaget och fastighetsägaren. Tjänsten handlar om att vara lite av spindeln i nätet på skolan, att hantera dagliga uppkomna frågor.
Exempel på arbetsuppgifter:
• kvalificerat administrativt stöd till chefer/verksamheten
• samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet
• hitta metoder för att följa upp och analysera information
• självständigt genomföra utredningar
• bistå vid arbete med verksamhetsplaner, budget, delårsrapporter och övriga verksamhetsuppföljningar
• självständigt leda mindre projekt
• initiera och ansvara för kontakter med externa intressenter och samarbetspartners
Om arbetsplatsen
Olaus Petriskolan är en F-9-skola som ligger centralt i Örebro, F-6 på norr och 7-9 i city vid Oskarsparken. Högstadiet har ca 600 elever fördelade på 6 arbetslag. Arbetslagen har ansvaret för en tydligt avgränsad elevgrupp. Vi erbjuder tre unika profiler: kultur, idrott och hälsa och maker space. I nära samarbete med Kulturskolan arbetar vi över ämnesgränserna, vi låter bild, musik, teater bidra till alla elevers lärande när vi arbetar med ämnesövergripande temaområden.
Läs mer om arbetsplatsen här: Olaus Petriskolan (orebro.se)
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
För att passa i rollen som administrativ samordnare hos oss ser vi att du är lösningsfokuserad och tar ansvar för att driva dina processer vidare. För att trivas i rollen tycker du om att samarbeta med andra människor och du är serviceinriktad och lyhörd i din kommunikation. Du har lätt för att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt och du kan snabbt ställa om till ändrade omständigheter. Vidare ställer arbetet krav på en mycket god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• akademisk examen om minst 180 hp som arbetsgivaren bedömer lämplig
• tidigare erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter
Meriterande:
• kunskap om verksamhetssystemet Raindance
• erfarenhet av arbete inom skola
• erfarenhet av arbete som administrativ samordnare inom kommunal verksamhet
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 5 augusti
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 18 juni.
Intervjuer och urval kommer ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Akademikerförbundet SSR
019 - 21 30 96
SACO .
Facklig Expedition
019 - 21 43 80
Vision, Avdelning 012
Facklig expedition
019 - 21 11 93
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67