OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebroarna? Vill du ha ett omväxlande arbete med många kontaktytor? Vi söker nu en administrativ samordnare till Område Vård och omsorg.
Om tjänsten
Arbetet som administrativ samordnare är varierande och ställer höga krav på din flexibilitet. Du arbetar gentemot samtliga verksamheter inom vård- och omsorg med att på olika sätt stödja chef/verksamhet. Du kommer att ingå i ett team med flera administrativa samordnare samt administratörer.
Exempel på arbetsuppgifter:
• ge ett kvalificerat administrativt stöd till chef/verksamhet och samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet
• utreda inkomna rapporteringar enligt Lex Sarah
• delta i arbetet med uppföljningar och utvärderingar
• arbeta fram rutiner, riktlinjer och sammanställa statistik
• leda mindre projekt och utredningar på uppdrag av chef
• samordna beställningar av telefoner och IT-utrustning
Om arbetsplatsen
Vi arbetar aktivitetsbaserat och utgår för närvarande från Citypassagen men kommer inom kort flytta till nyrenoverade Åbylunden 1. Det finns också möjligheter att delvis jobba på distans.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
För att passa i rollen som administrativ samordnare hos oss ser vi att du är lösningsfokuserad och har en god förmåga att kunna arbeta självständigt. Vidare ser vi att du är serviceinriktad och har en god förmåga att samarbeta med andra och har ett gott bemötande. Du har lätt för att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt, utifrån befintliga och förändrade verksamhetsbehov. Rollen kräver att du är flexibel på så sätt att du snabbt kan ställa om till ändrade omständigheter då arbetet innebär snabba tempoväxlingar. Vidare ställer arbetet krav på en mycket god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• universitet-/högskoleexamen om minst 180 hp som arbetsgivaren finner lämplig
• goda kunskaper i Office 365
• erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete från verksamhetsområdet vård och omsorg
Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse - tom 31 december 2023
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 19 april.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67