OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som administrativ samordnare ingår du i vårt administrativa team som består av flera administrativa samordnare och en administrativ assistent. Teamet stöttar tre rektorer som ansvarar för Rostaskolan samt Rostas fem förskolor. Arbetet är mycket självständigt, kräver god struktur och en förmåga att se vad som behöver prioriteras för stunden. Det är viktigt att du snabbt kan växla fokus mellan olika arbetsuppgifter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• budgetarbete
• lokalfrågor; renoveringsprocess och underhåll
• arbetsmiljöfrågor
• säkerhet
• service till personal, elever, medborgare och externa samarbetspartners
• bistå rektorerna med underlag och utredningar
• verksamhetsutveckling inom förskolan
Du ska ge kvalificerat administrativt stöd till verksamheten/rektorerna och samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet.
Kompetenskrav
• högskole/universitetsutbildning om minst 180 hp inom administration eller ekonomi, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Arbetet kräver god kommunikativ förmåga och att du behärskar det svenska språket mycket väl
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av kvalificerat administrativt stöd, gärna från förskole-/skolverksamhet
• erfarenhet från verksamhetsutveckling och/eller systematiskt kvalitetsarbete
• mycket goda IT-kunskaper
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Rostaskolan ligger i västra delen av Örebro. Skolan har ca 500 elever från förskoleklass till skolår 6. Rostaskolan och Rosta förskolor bildar tillsammans en intraprenad. Intraprenaden innebär ett samarbete mellan verksamheterna där vi ser barnens hela utveckling från starten i förskolan till årskurs 6.
Läs om oss på vår hemsida: http://www.orebro.se/Rostaskolan
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 8 september.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67