OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att driva utvecklingen av Örebro kommuns övergripande arbete med krishantering och säkerhetsarbete? Vi söker just nu en administrativ samordnare till vår Säkerhetsavdelning.
Om tjänsten
Som administrativ samordnare hos oss ingår du i ett mindre team med 8 medarbetare och dina huvudsakliga arbetsuppgifter finns inom krishantering och höjd beredskap.
Arbetet innebär bland annat att arbeta med kontinuitetsplanering, risk- och sårbarhetsanalyser, vara ett administrativt stöd och samordna de administrativa uppgifterna och samarbeta med externa aktörer lokalt, regionalt och nationellt för att uppnå samordning i planerings och förberedelsearbetet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• arbeta med risk- och sårbarhetsanalyser (RSA)
• arbeta med kontinuitetsplanering
• arbeta med krishantering och planera för höjd beredskap
• ge ett kvalificerat administrativt stöd till chefen/verksamheten och samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet
• hitta metoder för att följa upp och analysera information
• initiera och ansvara för kontakter med externa intressenter och samarbetspartners
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
Kompetenskrav
• kandidatexamen om minst 180 hp inom offentlig förvaltning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Som administrativ samordnare hos oss ser vi att du arbetar bra med andra människor. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.
Du har förmågan att se helheten och ta hänsyn till det större perspektivet. Värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra.
Du talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper. Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. Arbetar bra med komplexa frågor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av eller kunskap om krishantering
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Säkerhetsavdelningen är en övergripande funktion som finns i Kommunstyrelseförvaltningen direkt under kommunstyrelsen. Avdelningen svarar för det övergripande och strategiska arbetet inom bland annat krishantering, civilt försvar, riskhantering, informationssäkerhet, brottsförebyggande frågor, säkerhetsskydd, våldsbejakande extremism, ANDT m.m
Säkerhetsavdelningen har sina lokaler i Stadsbyggnadshus 2 i centrala Örebro. Avdelningen har idag 8 anställda.
Övrig information
Tjänsten är säkerhetsklassad och registerkontroll och säkerhetssamtal kommer ske innan anställning.
Eftersom tjänsten är säkerhetsklassad krävs svenskt medborgarskap.
I uppdraget ingår viss beredskapstjänstgöring utanför ordinarie arbetstid.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 3 maj.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67