OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en administrativ samordnare för att förstärka upp säkerhetsavdelningens hantering av Corona pandemin.
Om tjänsten
Som administrativ samordnare till säkerhetsavdelningen kommer du att bistå säkerhetsavdelningens arbete inom områdena krisberedskap och civilt försvar. Tjänstens främsta fokus är att avlasta ordinarie säkerhetsamordnare med administrativa uppgifter och stödja förvaltningarna i Coronarelaterade ärenden men kan komma att utvecklas längre fram.
Arbetet sker enligt rådande rekommendationer på distans men på sikt erbjuds hybridarbete med en förväntan att vara på plats när verksamheten kräver det.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• bevaka, genomföra analyser och ta fram lägesbilder och rapporter
• upprätta planeringar utifrån lägesbild och analys
• metodstöd till förvaltningar
• koordinera och samordna övergripande beslut och åtgärder relaterade till Corona
• samverka med interna och externa aktörer i coronarelaterade frågor
Kompetenskrav
• kandidatexamen 180 hp inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, krishantering eller som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Som administrativ samordnare behöver du ha en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du är tydlig i din kommunikation och arbetar bra med andra. För att trivas i tjänsten bör du vara bekväm med att tala inför en grupp. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och övriga samarbetspartners samt skriftlig dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• studier inom krisberedskap, riskhantering eller samhällssäkerhet på avancerad nivå
• erfarenhet av arbete med krisledning och/eller stabsarbete
• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av arbete med Teams
Omfattning och tillträde
Anställningsform: visstidsanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse - tom 31 januari 2023
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Säkerhetsavdelningen är en övergripande funktion som finns i Kommunstyrelseförvaltningen direkt under kommunstyrelsen. Avdelningen svarar för det övergripande och strategiska arbetet inom bland annat krishantering, civilt försvar, riskhantering, informationssäkerhet, brottsförebyggande frågor, säkerhetsskydd, våldsbejakande extremism, ANDTS mm.
Övrig information
Läs mer om hur det är att arbeta i Örebro kommun orebro.se/jobb.
Första intervju kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 14 februari.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67