OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Staben är ett viktigt och självklart kugghjul för Stadsbyggnads verksamhet!
Vi driver, fångar och samordnar frågor och uppdrag. Vi omvärldsspanar, delar med oss av kunskap och lärande. Vi ger trygghet och stabiliserar Stadsbyggnads verksamhet och stimulerar till verksamhetsutveckling, där digitalisering är en viktig inriktning. Vi är en strategisk samarbetspartner som bidrar med administrativ kunskap kombinerat med samhällsvetenskapligt perspektiv.
Om tjänsten
Hos oss inom staben på Stadsbyggnad finner du en arbetsplats där du har möjlighet att påverka, ta ansvar och utvecklas i din profession.
Stabens medarbetare befinner sig i ett ständigt flöde av allt som handlar om stadsbyggnads- och samhällsfrågor – vilket gör att vi har en varierande vardag. Vi är en gemensam resurs för förvaltningsledningen och svarar upp och hanterar behov/uppdrag både på kort och lång sikt.
Inom Stadsbyggnad pågår en digitaliserings- och verksamhetsutvecklingsresa. Vi samordnar, sammanflätar och utvecklar därför kommunikation och informationsflöden som bidrar till att klara framtida samhällsutmaningar.
Vi samordnar uthålligt det som vi idag har i vår vardag men förnyar och förenklar via nya digitala och kvalitetssäkrade arbetssätt.
Inom Stadsbyggnad pågår ett ständigt flöde av uppgifter/uppdrag – allt för att bidra till uppdraget att skapa det bästa samhället att bo, verka och leva i för Örebroaren.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• stötta i befintliga strukturer, intern kommunikation, diarieföring, intern beredning och överföring av information
• koordinera uppdrag och projekt
• sätta fokus på administrativa förbättringsområden och starkt bidra till ökade digitaliserade arbetssätt och metoder i vardagen
• utföra diverse administrativa uppgifter som förekommer i en förvaltning
Kompetenskrav
• universitetsexamen med relevant inriktning ex inom statsvetenskap, samhällsbyggnad, administration, analys, kommunikation
• mycket goda kunskaper i Office 365
Du strukturerar och driver ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt. Du har god analytisk förmåga och kan anta ett helhetsperspektiv samt se sakers långsiktiga betydelse och påverkan. Du trivs allra bäst när du får arbeta inom flera olika parallella områden och du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter. Du vågar testa nytt och utmana gamla synsätt för att hitta nya lösningar. Du samarbetar mycket bra med andra.
Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som i skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• kunskap om samhällsbyggnadsområdet
• erfarenhet av att utveckla administrativa arbetssätt med hjälp av appar och verktyg i office 365 ex Forms, Digital Whiteboard, Planner, MSFlow etc
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Att utveckla en attraktiv, ekologiskt, ekonomiskt och social hållbar miljö i samhället ställer krav på smart stadsplanering. Örebro är inne i intensiv tillväxt vilket innebär flera utmaningar. Vi planerar för både nya bostäder och verksamheter samtidigt som vi satsar på att skydda natur och utveckla friluftslivet nära örebroarna. Örebro kommun har arbetat mycket med effektiva och smarta arbetssätt och fått en viktig roll i den nationella debatten, vill du vara en del av det och fortsätta utveckla vårt arbete?
Stadsbyggnad ansvarar för översiktlig planering, detaljplanering, planering av stadmiljöinvesteringar, markförsörjning och exploatering, trafikplanering, naturvård, kulturmiljövård, bygglov, GIS och kartframställning.
Staben består av ett tiotal medarbetare. Arbetsplatsen är lokaliserad i moderna kontorslokaler vid Resecentrum i Örebro.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 21 mars.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67