OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du nyfiken, ansvarstagande, välkomnande och lösningsfokuserad? Då kan du vara vår nya administrativa samordnare till Tullängsgymnasiet!
Om tjänsten
I rollen som administrativ samordnare ingår du i ett team med ytterligare tre administratörer och en administrativ samordnare. Du utför självständigt administrativa arbetsuppgifter under mindre projekt och ger kvalificerat administrativt stöd till verksamheten. Som administrativ samordnare samordnar du de administrativa arbetsuppgifterna och har ett brett ansvar i att utföra service, både mot skolans interna personal men även till viss del mot externa aktörer. En stor arbetsuppgift är schemaläggning för skolans reguljära utbildningar i Skola24. Du arbetar och dokumenterar i de verksamhetssystem som finns, till exempel Adela och Procapita.
Exempel på arbetsuppgifter:
• schemaläggning för skolans reguljära utbildningar
• bistå vid arbete med verksamhetsplaner, budget, delårsrapporter m.m.
• arbeta och dokumentera i verksamhetssystem
• publicera på skolans hemsida och andra informationskanaler
• personaladministration
Om arbetsplatsen
Tullängsgymnasiet är en modern teknisk gymnasieskola på söder i Örebro som har högt attraktionsvärde. Skolan har ett nära samarbete med näringslivet. Vi erbjuder yrkesutbildningar inom Bygg och anläggning, Datorkommunikation, Elteknik, Fordonsteknik, Transport och VVS. Hos oss finns även det högskoleförberedande Teknikprogrammet. På skolan finns även Riksgymnasium för döva och hörselskadade elever, särskolan och Yrkesvux. Tullängsgymnasiet har ca 1200 elever och ca 200 medarbetare.
Du kan läsa mer om vår skola här: orebro.se/tullangsgymnasiet
Kvalifikationer
I tjänsten som administrativ samordnare är det viktigt att du arbetar bra med andra människor och kan kommunicera med dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är tillmötesgående i ditt bemötande och har en vilja och förmåga att hjälpa andra, samt kommunicerar på ett tydligt sätt. Vi vill att du själv kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt, samt att du självständigt leder mindre projekt. Du tar egna initiativ i din yrkesroll och tar själv ansvar för din uppgift. Det är viktigt att du behärskar det svenska språket bådeskriftligt och muntligt, då arbetet innebär mycket personkontakt och dokumentation i våra system. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• adekvat högskoleexamen om minst 180 hp
• goda kunskaper i Officepaketet
• erfarenhet av schemaläggning
• erfarenhet av arbete inom skola
Meriterande:
• erfarenhet av arbete i dokumenthanteringssystem för offentliga handlingar, ex W3D3
• dokumenterad erfarenhet av arbete i verksamhetssystem/ärendehanteringssystem, ex Adela
Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 1 oktober t.o.m. 31 december 2024
Antal tjänster: 1
Övrig information
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 26 juli.
Intervjuer väntas ske 7 augusti.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67