OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebroarna? Vill du ha ett omväxlande arbete med många kontaktytor? Vi söker nu en administrativ samordnare till vårt verksamhetskontor.
Om tjänsten
Arbetet som administrativ samordnare är varierande och ställer höga krav på din flexibilitet. I den här tjänsten arbetar du gentemot samtliga verksamheter inom vård- och omsorg med att på olika sätt ge ett kvalificerat administrativt stöd till chef/verksamhet och samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet. Du förväntas hålla i processer så som utredningar, riskanalyser, uppföljningar och utvärderingar, men även att utföra ett flertal administrativa uppgifter. Bredden på uppdraget är stort, och du förväntas att självständigt ta dig an de uppdrag du tilldelas.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ge ett kvalificerat administrativt stöd till chef/verksamhet och samordna administrativa uppgifter inom verksamhetsområdet
• utreda inkomna rapporteringar enligt Lex Sarah
• upprätthålla innehåll i verksamhetssystem för kvalitetsledning
• arbeta fram underlag inför möten, skriva minnesanteckningar, rapporter och PM
• leda mindre projekt och verkställa uppgifter åt chefer
• samordna beställningar av telefoner, datorer etc
Kompetenskrav
• universitet-/högskoleutbildning om minst 180hp med inriktning som arbetsgivaren finner lämplig
• mycket goda kunskaper inom Officepaketet
• dokumenterad erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
Arbetet kräver en mycket god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i det svenska språket i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet från verksamhetsområdet vård och omsorg
• erfarenhet av processledning och riskanalysarbete
Omfattning och tillträde
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Placering är på Vård- och omsorgs verksamhetskontor där du kommer att ingå i ett team med flera administrativa samordnare. Här finns förutom administrativa samordnare förvaltningschef, verksamhetschefer, socialt ansvarig samordnare och planerare. Totalt finns det ett 20-tal personer i verksamheten.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 22 mars
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67