OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett meningsfullt arbete med intressanta arbetsuppgifter? Vård- och omsorgsförvaltningen söker dig som kan bidra med struktur, engagemang och driv till vår förvaltning!
Om tjänsten
Som administrativ samordnare arbetar du gentemot samtliga verksamheter inom vård- och omsorg med att på olika sätt stödja chefer och verksamheter. Du kommer att ingå i ett team med flera administrativa samordnare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ge ett kvalificerat administrativt stöd till chef/verksamhet och samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet
• utreda inkomna rapporteringar enligt Lex Sarah
• upprätthålla innehåll i verksamhetssystem för kvalitetsledning
• delta i arbete med uppföljningar och utvärderingar
• arbeta fram underlag inför möten, skriva minnesanteckningar, rapporter och PM
• leda mindre projekt och verkställa uppgifter åt chefer
• samordna beställningar av telefoner, datorer etc.
Kompetenskrav
• universitet-/högskoleexamen om minst 180 hp som arbetsgivaren finner lämplig
• goda kunskaper inom Officepaketet
• goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift
Arbetet som administrativ samordnare är varierande och ställer höga krav på din flexibilitet. Arbetet kräver en mycket god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• dokumenterad erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• erfarenhet från verksamhetsområdet vård och omsorg
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsadanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse tom 31 maj 2023
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 9 juni.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67