OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och göra vardagen enklare för örebroarna? Just nu söker vi en Administrativ samordnare till förskolorna Mosjö och Marieberg!
Om tjänsten
Den här tjänsten kombinerar arbetsuppgifter för både administrativ samordnare och assistent. Det innebär att vara ett stöd både till personal vad det gäller t.ex löneadministrativa tjänster samt ett nära chefsstöd i både kring budget,- fastighet- och allmänt planeringsarbete. I dagsläget innebär det ett nära samarbete med två förskolechefer, men även det kan komma att utökas i och med den utbyggnad som planeras. Den här tjänsten är en fast anställning i Örebro kommun, men placeringen kan komma att förändras i framtiden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Du ger ett kvalificerat administrativt stöd till förskolornas två förskolechefer och samordnar de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet.
- Du hittar metoder för att följa upp och analysera information så som brukarundersökningar, trygghetsenkäter, arbetsmiljöunderlag m.m.
- Du genomför självständiga utredningar, planerar, genomför och följer upp riskinventeringar m.m
- Du bistår vid arbetet med budget, verksamhetsplaner, delårsrapporter och övriga verksamhetsuppföljningar.
- Du leder självständigt mindre projekt.
- Du initierar och ansvarar för kontakter med externa intressenter och samarbetspartners.
- Du känner till och följer verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner.
- Du arbetar med personal- och löneadministration.
- Du är inköpssamordnare och bistår både personal och chefer vid beställningar och fakturahantering.
Kompetenskrav
- Relevant högskoleutbildning om minst 180 hp
- Kunskaper i budget och ekonomiuppföljning
- Erfarenhet och kunskap om administrativa system
För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du kan möta människor med en hög servicenivå och att du trivs med en flexibel och självständig arbetssituation. Du har också en god förmåga att samarbeta med personal, övriga funktioner och kompetenser inom Örebro kommun samt ansvariga chefer. Du är kommunikativ och har ett engagemang för ditt arbete. Som person är du kreativ och motiveras samt utmanas av att söka lösningar och möjligheter. Du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete självständigt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
- Erfarenhet av chefsstöd
- Erfarenhet av projektledning
- Erfarenheter eller kunskaper om förskolans uppdrag
Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning 100%, tillträde enligt överenskommelse, 1 tjänst.
Om arbetsplatsen
Förskolorna i Mosjö och Mariebergsområdet är i dag fyra till antalet med totalt 21 avdelningar. En utbyggnad av antalet förskolor pågår och området är i expansion vad det gäller byggande av bostäder och behov av förskoleplatser.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på http://www.orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2017-04-06.
Ref.nr: Gn 369/2017
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67