OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 55 900 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Företagsekonomiska institutionen är den största institutionen vid Handelshögskolan och bedriver omfattande forskning och utbildning på grund- och avancerad nivå och forskarutbildning inom ämnena företagsekonomi och ekonomisk geografi. Institutionen har ca 140 anställda och är uppdelad i fyra sektioner: Industriell och finansiell ekonomi & Logistik, Management & Organisation, Marknadsföring samt Redovisning. Vid varje sektion tjänstgör en administrativ samordnare.
Företagsekonomiska institutionen söker nu en administrativ samordnare, för ett vikariat vid sektionen Marknadsföring, som vill bidra till det kvalificerade stöd som ges till våra studenter och lärare. Som administrativ samordnare ingår du i institutionens verksamhetsstöd med kollegor som arbetar inom ekonomi, IT, studieadministration och studievägledning, kommunikation, forskarutbildningshandläggning och HR.
Arbetsuppgifter
Som administrativ samordnare stödjer du marknadsföringssektionen och sektionsledaren med olika administrativa uppgifter såsom bemanningsplanering, rekrytering för intermittenta anställningar och administration i vårt personalsystem Primula. Du kommer även att utföra och ta ansvar för olika uppgifter inom vår studieadministration. Arbetsuppgifterna innebär bland annat resultatrapportering, bokning av schema/lokaler, arbete med lärplattform och kursutvärderingar. Du kommer att vara institutionens GUDOK-samordnare och utföra arbetsuppgifter i universitetets diarieföringssystem. Du är webbansvarig för sektionens webbsida och administrativt stöd för Centrum för turism vilket bl.a. inkluderar ansvar för centrumets webbsida. Ytterligare administrativa arbetsuppgifter inom sektionens område kan tillkomma.
Arbetet planeras löpande tillsammans med andra och det är därför viktigt att vara aktiv i planeringsarbetet och medverka till en bra arbetsfördelning. En stor del av arbetet innebär att på olika sätt att ge information och service till studenter och lärare.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har yrkeserfarenhet av studieadministration. Eftergymnasial utbildning inom administration, HR eller likvärdigt område är meriterande. Du bör ha goda kunskaper i systemen Canvas, LADOK, DISA, TimeEdit, Retendo och Primula. Det är meriterande med erfarenhet av övriga administrativa IT-system som används inom Göteborgs universitet såsom GUBAS, Drupal och GUDOK. Du ska ha god datorvana (främst Word och Excel) samt dokumenterad god samarbetsförmåga, ett flexibelt arbetssätt samt en förmåga att hålla deadlines. Mycket stor vikt kommer även att läggas vid personliga egenskaper såsom engagemang och servicekänsla samt att du har ett strukturerat, noggrant och problemlösande arbetssätt. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift krävs.
Anställning
Anställningen är ett vikariat på heltid, 100 %, under 6 månader med placering vid Företagsekonomiska institutionen. Tillträde mars/april 2022.
Kontaktuppgifter för anställningen
Om du har frågor om anställningen är du välkommen att kontakta administrativ chef Christina Hallberg
E-mail: christina.hallberg@handels.gu.se
Telefon: 031-786 1408
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal, som du når via www.gu.se
Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Sista ansökningsdag
Ansökan ska vara inkommen senast: 17 mars 2022
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.