Administrativ samordnare (vikariat)

Administrativ samordnare (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Företagsekonomiska institutionen är den största institutionen vid Handelshögskolan och bedriver omfattande forskning och utbildning på grund- och avancerad nivå och forskarutbildning inom ämnena företagsekonomi och ekonomisk geografi. Institutionen har ca 140 anställda och är uppdelad i fyra sektioner: Industriell och finansiell ekonomi & Logistik, Management & Organisation, Marknadsföring samt Redovisning. Institutionen har även en administrativ och teknisk avdelning. Vid varje sektion tjänstgör en administrativ samordnare.

Företagsekonomiska institutionen söker nu en administrativ samordnare, för ett vikariat vid sektionen Industriell och finansiell ekonomi & Logistik (IFEL), som vill bidra till det kvalificerade stöd som ges till våra studenter och lärare. Som administrativ samordnare ingår du i institutionens verksamhetsstöd med kollegor som arbetar inom ekonomi, IT, personal, studieadministration och studievägledning, kommunikation, forskarutbildningshandläggning.

 
Arbetsuppgifter
Som vikarierande administrativ samordnare stödjer du sektionen IFEL med framför allt kursadministration såsom nätbaserad kursinformation (Canvas), lokalbokning och schemaläggning i TimeEdit, tentamensadministration (DISA) och resultatrapportering (LADOK). Du kommer löpande ha kontakt med studenter såväl via e-post, telefon och besök. Arkivering och diarieföring ingår.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och anställningens innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tid.

Du kommer arbeta i nära samverkan med kursledningen, lärare och andra medarbetare.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har yrkeserfarenhet av studieadministration. Du bör ha goda kunskaper i systemen Canvas, LADOK, DISA och TimeEdit. Det är meriterande med erfarenhet av övriga administrativa IT-system som används inom Göteborgs universitet såsom GUBAS. Du ska ha god datorvana (främst Word och Excel) samt dokumenterad god samarbetsförmåga, ett flexibelt arbetssätt samt en förmåga att hålla deadlines. Mycket stor vikt kommer även att läggas vid personliga egenskaper såsom engagemang och servicekänsla samt att du har ett strukturerat, noggrant och problemlösande arbetssätt. Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift krävs.

 
Anställning
Anställningen är ett vikariat på deltid, 50 % under 6 månader, med placering vid Företagsekonomiska institutionen. Tillträde snarast.

 
Praktisk information
Du är placerad vid Företagsekonomiska institutionen lokaliserad på Vasagatan 1, Göteborg. Medarbetare vid institutionens administrativa och tekniska avdelning arbetar enligt flextidsavtal. Som anställd vid Göteborgs universitet har du tillgång till en rad förmåner och försäkringar, bl.a. friskvård och ersättning för vissa sjukvårds- och läkemedelskostnader.

 

Kontaktuppgifter för anställningen
Om du har frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:

Christina Hallberg, administrativ chef Företagsekonomiska institutionen

christina.hallberg@handels.gu.se, tel. 031-786 1408

 
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande

 
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal som du når via www.gu.se

Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Diarienummer PAR 2022/1171.

 
Sista ansökningsdag
Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-09-11

 


Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2022
  • Ansök senast: 11 september 2022

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


20 november 2024

Tentamenssamordnare SLU

Tentamenssamordnare SLU

20 november 2024

Administratör

7 november 2024

IB-koordinatör

IB-koordinatör

6 november 2024