Administrativ samordnare/ledningsstöd, Vänerhamn AB

Administrativ samordnare/ledningsstöd, Vänerhamn AB

Arbetsbeskrivning

Lockas du av ett spännande och utvecklande arbete där din arbetsinsats kommer att vara mycket värdefull för organisationen? Har du erfarenhet av kvalificerad administration? Är du strukturerad och en fena på arbetsprocesser och rutiner? Nu har du chansen!

Om tjänsten
I rollen som administrativ samordnare/ledningsstöd kommer du att arbeta tillsammans med VD och bolagets ledningsgrupp. Rollen är bred och dina arbetsuppgifter för dagen kan se olika ut beroende på vad som händer i företaget och vad som är prioriterat just för stunden. Det innebär bland annat: förbereda underlag, göra bokningar, skicka kallelser till möten så som styrelsemöten, skapa presentationer, publicera protokoll, vara behjälplig i ledningens arbete samt ansvara för företagets intranät.

Andra ansvarsområden är att vara VDs och styrelsens sekreterare, administration av sakförsäkringar och viss ekonomihantering. Vid sidan om dagliga löpande arbetsuppgifter kommer du att involveras i, eller självständigt driva olika projekt. Placeringsort är Karlstad och du rapporterar till VD.

Tjänsten som administrativ samordnare/ledningsstöd är en tillsvidareanställning med start omgående.

Om dig
För att vara framgångsrik i rollen är det av stor vikt att du har flera års erfarenhet av en yrkesroll där kvalificerad administration, service och kommunikation är gemensamma nämnare. Självklart har du goda kunskaper i svenska och engelska, i så väl tal som skrift. B-körkort med tillgång till bil erfordras.

Vidare ser vi att du har lätt för att skapa relationer då tjänsten är delvis kommunikations- och informationsinriktad. Du är van och tycker om att arbeta självständigt såväl som att samarbeta med andra. Är du prestigelös, lyhörd, flexibel och seviceinriktad? Stämmer även egenskaperna driven, självgående och kommunikativ in på dig? Då kommer du att trivas här hos oss!

Viktigt för tjänsten är:
- God vana av att föra protokoll.
- Erfarenhet av språklig kontroll och korrekturläsning.
- Erfarenhet av att hantera publiceringsverktyg, inklusive bildredigering för bland annat intranät.
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet samt vana av olika IT och affärssystem.
- Erfarenhet av enklare ekonomiuppgifter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Vänerhamn AB
VÄNERHAMN erbjuder helhetslösningar för transporter och logistik. Som en av Sveriges största hamnaktörer hanterar vi årligen godsvolymer på mer än 3 miljoner ton. Våra anläggningar finns i Karlstad, Kristinehamn, Otterbäcken, Lidköping och Vänersborg. Vi är dessutom verksamma vid Gruvön samt i Åmål, Hällekis och Trollhättan. Välkommen att läsa mer på www.vanerhamn.se

Om ansökan
Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan, då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2021-09-23. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteringskonsulten har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du sedan är en av dem som går vidare kommer du att få en länk till en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, tel 054-771 85 44  eller Sara Pagré tel 054-771 85 47 .
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administrativ samordnare/Ledningsstöd, administration, protokollföring, publiceringsverktyg, VD-sekreterare, Vänerhamn AB, Karlstad, Värmland, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2021
  • Ansök senast: 23 september 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


7 januari 2025

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024