Administrativ samordnare/nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Österåker, tre mil nordost om Stockholm, är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling. Det unika natursköna läget med närhet till såväl storstad som världen genom flygplatsen Arlanda attraherar. Kommunens 41 000 invånare ökade med 600 personer förra året. Befolkningen är ung och nyföretagandet hör till det starkaste i landet. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer mot högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans och en trygg miljö. Visionen är att år 2020 vara länets mest attraktiva skärgårdskommun - en skärgårdskommun i världsklass. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se.

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen ger stöd och service till Socialnämnden och Vård- och omsorgsnämnden. Förvaltningen är organiserad i tre enheter och en stab. De tre enheterna är biståndsenheten, vuxenstödsenheten, och familjestödsenheten. Tjänsten ingår i staben tillsammans med socialchef, sakkunniga, utredare, medicinskt ansvarig sjuksköterska och kommunikatör.

Arbetsuppgifterna är att:

- samordna de olika ärendeprocesserna inom förvaltningen

- vara nämndsekreterare och mötessekreterare

- diarieföring och posthantering i Public 360

- genomföra utredningsuppdrag

- förvaltningens PUL-ombud

Du följer kontinuerligt upp nämndernas arbete och utvecklar de administrativa rutinerna. Du bevakar övriga nämnders ärenden och informerar staben och enhetscheferna vid behov. Du stödjer staben och enhetscheferna i deras arbete och är behjälplig i olika processer och ärenden. Du fungerar som en garant för en korrekt hantering av nämndernas beslut och ärendenas hantering.

Vi erbjuder en dynamisk miljö där många uppgifter och förändringar hanteras samtidigt och där arbetsgruppen förväntas ta ett gemensamt ansvar för att genomföra uppdrag givna av nämnderna.

Kvalifikationer

Du ska ha lämplig högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, statsvetenskap och/eller juridik, erfarenhet från kommunal eller annan offentlig förvaltning, helst från socialtjänsten samt erfarenhet av dokumenthantering och sekretess inom offentlig verksamhet.

En förutsättning för att kunna göra ett gott arbete är att du kan utrycka dig klart och tydligt i både skrift och tal. Du har ett strukturerat arbetssätt, fallenhet för administrativt arbete och ett serviceinriktat förhållningssätt. Du trivs med att vara ”spindeln i nätet” och har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränga dig för att leverera lösningar. Du är självgående, tar ansvar för egna uppgifter och driver processer vidare.

Dessutom ska du självklart ha ett intresse för förvaltningens olika verksamhetsområden.

Anställningens fom och omfattning

Tillsvidare, heltid

Tillträde

September

Sista ansökningsdag

Senast 2015-08-09

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun Åkersberga
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 25 juni 2015

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024