Administrativ sekreterare

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Boutredningsenheten är den enhet inom Socialförvaltningen och Stockholms stad som arbetar med dödsboärenden, framför allt med dödsboanmälan och dödsboförvaltning, och med ekonomiskt bistånd till begravningskostnader. I vissa fall ordnas också med begravning.

Nu söker vi en administrativ sekreterare till vår enhet. Det är en nyinrättad tjänst vilket innebär att vi skapar och utvecklar tjänsten tillsammans. Du kommer att arbeta nära enhetschef och administrativ assistent.
Vi sitter i trevliga lokaler vid Globen, Livdjursgatan.

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ sekreterare får du ett arbete som ger mycket tillbaka. Det du gör på jobbet underlättar för många människor. Som administrativ sekreterare kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av följande;
• Skrivelser och remissvar
• Viss personaladministration
• Administration av rutinbeskrivelser
• Viss ekonomisk administration
• Arbeta med statistik
• Handläggning av synpunker och klagomål
• Följa med på hembesök samt på sikt bistå boutredarna i enskilda ärenden
• I övrigt bistå enhetschefen

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har;
• Högskoleutbildning som är lämplig för verksamhetsområdet
• Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• Erfarenhet ifrån kommunal verksamhet och annan myndighet
• Kunskap om förvaltningsrättslig lagstiftning
• Kunskaper i Officepaketet

Meriterande är om du har erfarenhet av stadens dokumenthanteringssystem
(paraplysystemet).

Önskvärt med B-körkort.

Vi söker dig som samarbetar väl, är lyhörd och flexibel. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är ansvarstagande samt kan strukturera och driva dina arbetsuppgifter.
Du tar egna initiativ och är noggrann. Du ser möjlighet i förändringar och kan snabbt därefter ändra ditt synsätt. Vidare är du bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan.






ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enheten för förskolesamordning Stefan Larsson Lindmark
08-508 33 990
Hr-konsult Jeanette Steenberg
08-50811731
Enhetschef Camilla Ströberg
08-508 25 622
HR- konsult Lina Eliasson Bergström
08-508 11 736
Enhetschef Anni Stavling
08-508 33 073
Kerstin Fagerström-Clarin
0850821840
Cecilia Skarke
0850810841
Silvana Carinci, rektor Långbrodalsskolan
0761221802
Margita Norberg, rektor Fruängens skola
08508 237 00
Hans Winblad, förskolechef
08/50847340

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms stad .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön enligt överenskommelse
  • Heltid. Dagtid. Arbetstid: Dagtid 39, 5 h/ vecka Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 25 juli 2016

Besöksadress

Ragnar Östbergs Plan 1 10535 Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024