Administrativ sekreterare till Kvinnokliniken

Administrativ sekreterare till Kvinnokliniken

Arbetsbeskrivning

Landstinget Blekinge är ett bra val för dig som tycker att livet, med allt vad det innebär, är viktigt. Vi ger dig utmärkta förutsättningar att ge god vård och förbättra människors hälsa. Vi ger dig också möjlighet att välja en skön miljö för arbete, boende och fritid som genomsyras av livskvalitet.

Kvinnokliniken bedriver verksamhet i hela Blekinge, med gynmottagningar i Karlskrona och Karlshamn, kvinnohälsovård i alla kommuner, operationsverksamhet, gynekologisk vårdavdelning, förlossningsavdelning och BB-avdelning i Karlskrona. Tillsammans är vi cirka 180 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administrativ sekreterare hos oss inom Kvinnokliniken är du verksamhetens administrativa stöd.

Ditt arbete består av att bistå verksamhetschef och avdelningschefer med olika praktiska uppgifter med koppling till ledningen av kliniken. Dessa kan exempelvis vara att presentera statistik från Blues, regionfakturering, anmälningsärenden, föra protokoll vid olika möten, internkontroll, introduktion av nya läkare i vårdsystem, samt sköta allt praktiskt i samband med administrativa ärenden etc. Du kommer även att fungera som representant för kliniken vid nätverksträffar för administrativ personal inom Region Blekinge.

I tjänsten ingår det att arbeta med support beträffande journalsystem till övriga anställda, samt introduktion av nyanställd personal.

Huvudsaklig placering för tjänsten är på gynmottagningen i Karlskrona men tjänstgöring i Karlshamn kan också förekomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har administrativ erfarenhet.
Den här rollen kräver att du är strukturerad, noggrann samt har en god kommunikativ förmåga. Det är viktigt att du snabbt kan komma in i nya arbetsuppgifter och är flexibel då rollen är en stödfunktion. Det är också viktigt att du är en kommunikativ person med fingertoppskänsla, känsla för service samt lätt för att samarbeta.

Meriterande erfarenheter:

• YH utbildning till medicinsk sekreterare alternativt motsvarande utbildning.
• Goda kunskaper i Office-paketet.
• Administrativ erfarenhet från en politiskt styrd organisation.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Tack för att du skickar din ansökan via länken i denna annons. Det kvalitetssäkrar och effektiviserar rekryteringsarbetet. Fyll i din ansökan noggrant så att vi får en komplett och rättvisande bild av dig .

När du skapat ditt konto, kan du logga in och uppdatera ditt CV samt ändra i ditt personliga brev. På så sätt kan du framöver söka andra tjänster inom Landstinget Blekinge.

Rekrytering sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Blekinge
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2020
  • Ansök senast: 28 april 2020

Besöksadress

Ronnebygatan 2
None

Postadress

Ronnebygatan 2
KARLSKRONA, 37132

Liknande jobb