OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nacka är en av Sveriges mest expansiva kommuner. Samtidigt som staden växer fram på västra Sicklaön med 14 000 nya bostäder utvecklas hela Nacka. Totalt ska 20 000 nya bostäder byggas och Nackas befolkning öka från dagens 98 000 till 140 000 år 2030. Nacka är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Vi ska vara bäst på att vara kommun och därför behöver vi de bästa medarbetarna.
Är du en duktig administratör och är sugen på nya utmaningar i en utvecklande kommun? Då har du nu möjligheten att arbeta tillsammans med oss i Nacka.
Regeringen har fattat beslut om en särskild satsning på stärkt bemanning inom den sociala barn- och ungdomsvården under 2016 - 2019. I Nacka har vi nu därför möjlighet att öka vår tillgänglighet för våra kommuninvånare till oss socialsekreterare. Det genomför vi genom att anställa en till två kvalificerade administrativa sekreterare. Du kommer att arbeta nära oss socialsekreterare och stötta upp och avlasta oss i vårt administrativa arbete.
I dina arbetsuppgifter kommer det att ingå att delta i möten med våra kommuninnevånare för att skriva anteckningar och sammanställa utredningsmaterial, journalanteckningar, utredningsplaner, brev, beslutsunderlag mm. Du kommer också att få skriva yttranden, tjänsteskrivelser etc. samt lägga in beslut i vårt verksamhetssystem och i övrigt hantera administration där det behövs.
Utbildning/Erfarenhet
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning och gillar att arbeta med administration. Du ska ha erfarenhet av att planera, strukturera och skapa olika underlag och tjänsteskrivelser. Du har mycket goda kunskaper inom Officepaketet och det svenska språket i både tal och framförallt i skrift. Eftersom du kommer att ha ansvar för att föra anteckningar vid olika möten krävs det att du kan skriva snabbt. Ordning och reda i handlingar är en självklarhet för dig.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. För att matcha detta uppdrag är du serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Du har lätt för att samarbeta med människor och att anpassa dig till olika situationer. Vi vill att du ska vara med och utveckla rollen som administrativ sekreterare tillsammans med oss socialsekreterare. Vi ser det som meriterande om du har arbetat inom socialtjänst, omsorg eller sjukvård tidigare.
Anställning
Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning. Vi använder oss av individuell lönesättning och tillträde till tjänsten är omgående eller enligt överenskommelse.
Ansökan
Ansökan sker endast via rekryteringsverktyget. Välkommen att registrera din ansökan med CV och personligt brev senast den 4 september 2016. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningsperiodens slut.
Vi avböjer vänligt men bestämt all form av rekryteringshjälp av utomstående aktörer.
För mer information om tjänsten kontakta
Christine Carlsén, biträdande chef Individ och familjeomsorgen Nacka kommun, telefon 08-718 87 25
Stefan Heinebäck, chef Individ och familjeomsorgen Nacka kommun, telefon 08-718 87 74
Fackliga företrädare
Tedros Amelash, Vision, tfn 08-718 75 96
Karin Lundarv, SSR, tfn 08-718 96 93