Administrativ stabspersonal för arbete kring Covid 19 - Jönköping

Administrativ stabspersonal för arbete kring Covid 19 - Jönköping

Arbetsbeskrivning

Covid 19- pandemin har utan barmhärtighet haft omfattande påverkan i samhället och hela världen. På flera fronter arbetar man med att samordna det regionala krisledningsarbetet, säkerställa att samhällsviktig verksamhet upprätthålls och att kontinuerligt rapportera till regeringen om uppdaterad situation och behov. Men fler behövs, och här finns en möjlighet för dig med flera års erfarenhet av administrativt arbete att bidra. Läs vidare och ansök, det kan vara precis dig dom behöver!
Om tjänsten
På Perido söker vi en erfaren administratör till Covid-19- staben på en myndighet i Jönköping, med övergripande ansvar för samhällsviktiga funktioner i södra Sverige. Myndigheten är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan, samt regering, riksdag och centrala myndigheter å den andra. Idag hanterar ett 20-tal medarbetare arbetet kring covid-19, men det finns behov av fler i staben för att kunna möta vårens utmaningar.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen som administratör/stabspersonal kommer du att ha olika typer av arbetsuppgifter inom staben och behöver du vara beredd på att snabbt skifta fokus vid behov. Exempel på uppgifter som du behöver kunna hantera är att:
arbeta som stabskoordinator. Det innebär att vara stabschefens högra hand, ansvara för övergripande kommunikation till och från staben, bistå med presentationsteknik i form av Skype under möten, tillsammans med andra funktioner ansvara för att följa upp uppdrag inom staben, dokumentera på möten och sköta diarieföring.
arbeta med att ta fram lägesbilder kring smittspridning och påverkan på samhället och samordna material (t.ex. vara involverad i samordning kring vaccinationer).
analysarbete. Dvs att analysera vad som händer i omvärlden, ta fram trender och tendenser samt dra slutsatser och upprätta planer för oväntade situationer

Dina egenskaper
Vi söker dig med högskoleutbildning och flerårig erfarenhet av administrativt arbete. Du är en sann lagspelare, med god förmåga att se behov utifrån ett gemensamt uppdrag, och du har heller inga problem med att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Vidare behöver du vara flexibel, lösningsorienterad och ansvarstagande för att trivas i rollen och du är inte rädd för att hugga i där det behövs. Vi ser gärna att du har erfarenheter från analysarbete och att hålla presentationer i små och stora grupper, samt att du har god kommunikativ förmåga. Dina arbetsuppgifter kräver en god förståelse för samhället och att du har förmåga till helhetssyn. Avslutningsvis ser vi gärna att du är driven, strukturerad och stresstålig för att kunna göra ett riktigt bra jobb och lyckas med dina uppgifter. En positiv inställning och förmåga att sprida god stämning kommer också vara ett stort plus i arbetet med att hantera pandemin.
Är du den skickliga administratören och trevliga kollegan som staben behöver? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning eller motsvarande.
Flerårig erfarenhet av administrativt arbete.
Erfarenhet av att kunna göra analyser och dra slutsatser.
God datorvana inklusive vana att arbeta i Outlook och Skype.
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Plus i kanten:
Tidigare erfarenhet av handläggning.
Erfarenhet av att hålla presentationer för både större och mindre grupper.

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-09-30. Preliminärt tillträde 2021-03-15.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32167 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2021
  • Ansök senast: 26 mars 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024