Administrativ stjärna till expansivt 3D-skrivarföretag i Mjärdevi

Arbetsbeskrivning

Stämmer följande in på dig?
• Brukar beskrivas som strukturerad och serviceminded
• Tydlig ådra för administration
• Intresse för ekonomi

Wematter är ett ungt och dynamiskt företag som växer snabbt och har stora ambitioner de närmaste åren. Därför kommer just du ha möjlighet att växa med företaget och ta dig an nya arbetsuppgifter som uppstår över tid.

Wematter är ett 3D-skrivarföretag som blivit utsedda till ett av Sveriges hetaste teknikföretag flera gånger i rad. Tänk att få jobba på en av Sveriges enda tillverkare av avancerade 3D-skrivare.

Wematter är ett mindre företag med en transparent organisation där alla har möjlighet att påverka. Här finns utrymme för alla typer av personligheter och alla som önskar får komma med input kring produkten, organisationen och den resa företaget gör tillsammans.

OM FÖRETAGET
Wematter är ett expansivt företag beläget i Mjärdevi Science Park, Linköping. Visionen är att flytta produktion till skrivbordet med hjälp av framtagning och uthyrning av egna 3D-skrivare. Idag driver Wematter både egen utveckling och Wematter On Demand som är Sveriges snabbast växande leverantör av 3D-utskrifter.

Wematter har utvecklat en unik 3D-skrivare med tillhörande molntjänster som kommer att revolutionera marknaden för 3D-skrivare de kommande åren. Teamet arbetar målmedvetet för att leverera 3D-skrivare till Sveriges, och världens, innovationsföretag. Wematter skapar världens starkaste 3D-utskrifter för produktion, inte bara prototyper, direkt på kontoret! Vad ska man då med fabriker till?

Dina arbetsuppgifter

I den här rollen får du utrymme för att arbeta brett inom administration. Ditt arbete kommer att vara betydelsefullt då det du gör avlastar och frigör tid för ledningen. Du kommer att jobba i ett tight team av duktiga unga ingenjörer och säljare under ledning av grundarna till bolaget.

Du kommer bland annat att ansvara för reseadministration, besöksbokning, inköp av standardartiklar, fakturering, posthantering samt telefonväxel.

För rätt person finns möjligheten att på sikt växa in i och ansvara för löne- och personaladministration samt bokföring.

Din profil

För att trivas och prestera i rollen ser vi det som nödvändigt med ett par års erfarenhet av administrativt arbete, gärna även med ekonomiska inslag.

Slutförd gymnasieutbildning är ett krav, gärna med inriktning mot administration/ekonomi.

Erfarenhet av något bokföringssystem samt företagsekonomiska kunskaper är meriterande.

Att du är ansvarsfull och strukturerad ser vi som en förutsättning. Samarbetsförmåga, servicekänsla och förmågan att känna av vad som är på gång, att ligga steget före, är också viktigt för att på bästa sätt stötta och bidra med din hjälp till resten av företaget. Wematter utvecklas i snabb takt, det är mycket som händer och förändringar är en del av vardagen, varför flexibilitet och god förmåga att hantera stress är viktiga egenskaper.

På Wematter sticker man inte under stolen med att man är drivna, siktar högt och tar initiativ. Allra viktigast är ändå den gemensamma nyfikenhet, viljan att lära sig och strävan efter att utvecklas som individer och som team. Stämmer det här in på dig ska du ta chansen att bli en del av Wematter!

Pitcha genom ditt personliga brev varför du är Wematters administrativa stjärna!

Ansökningsförfarande

I denna rekrytering samarbetar Wematter med Skill.

Ansök idag!

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se

Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult på Skill, Elise Karlborg, 013-473 20 64 alt elise.karlborg@skill.se

Tillsvidareanställning på Wematter, heltid.

Tillträde enligt överenskommelse.

Om oss

Skill och Industrikompetens jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024