Administrativ stjärna till expansivt 3D-skrivarföretag i Mjärdevi

Arbetsbeskrivning

Stämmer följande in på dig?
• Brukar beskrivas som strukturerad och serviceminded
• Tydlig ådra för administration
• Intresse för ekonomi

Wematter är ett ungt och dynamiskt företag som växer snabbt och har stora ambitioner de närmaste åren. Därför kommer just du ha möjlighet att växa med företaget och ta dig an nya arbetsuppgifter som uppstår över tid.

OM FÖRETAGET
Tänk att få 3D-skriva ut nya delar till framtidens 3D-skrivare, tänk att ta fram den där produkten du alltid gått och tänkt på eller att skriva ut en ny pingisboll när du behöver den.

På Wematter tror vi på att vår 3D-skrivare är första steget till den nya industrin där lokal produktion är vägen till en hållbar framtid. Det gör att vi bygger en 3D-skrivare för människor i framtidens industri, som är moln-, laser- och fiberarmerad för att bygga produkter med hög hållfasthet och unika egenskaper. Det viktigaste för oss är att bygga ett hållbart företag som kommer minska resursåtgången på planeten och göra det med respekt för individen, samtidigt som vi möjliggör att kunna tillverka vad som helst framför dina ögon!

På Wematter är kulturen viktig och därför behöver du känna igen dig i det vi står för. Vi är pionjärer som bryter ny mark, både för individen och kunden och vi som jobbar på Wematter är alla individuellt viktiga banbrytare.

Hållbarhet är en kärnfråga för både ett långsiktigt företag och medarbetare och det visar vi genom respekt: för naturen, för individen och för varandra.

Våra arbetstider är flexibla och fria eftersom vi vill ha harmoni och balans mellan arbete och fritid och det innebär att alla har stort eget ansvar för sitt arbete. När du jobbar på Wematter är det viktigt att du kan leva utanför jobbet men att du också kan och vill ha kul med oss.

Hos oss kan du känna dig trygg med dig själv genom att vi visar varandra respekt och det visar vi även mot kunder, leverantörer och medmänniskor.

Dina arbetsuppgifter
I den här rollen får du utrymme för att arbeta brett inom administration. Ditt arbete kommer att vara betydelsefullt då det du gör avlastar och frigör tid för ledningen. Du kommer att jobba i ett tight team av duktiga unga ingenjörer och säljare under ledning av grundarna till bolaget.

Du kommer bland annat att ansvara för reseadministration, besöksbokning, inköp av standardartiklar, fakturering, posthantering samt telefonväxel.

För rätt person finns möjligheten att på sikt växa in i och ansvara för löne- och personaladministration samt bokföring.

Din profil
För att trivas och prestera i rollen ser vi det som nödvändigt med ett par års erfarenhet av administrativt arbete, gärna även med ekonomiska inslag.

Slutförd gymnasieutbildning är ett krav, gärna med inriktning mot administration/ekonomi.

Erfarenhet av något bokföringssystem samt företagsekonomiska kunskaper är meriterande.

Att du är ansvarsfull och strukturerad ser vi som en förutsättning. Samarbetsförmåga, servicekänsla och förmågan att känna av vad som är på gång, att ligga steget före, är också viktigt för att på bästa sätt stötta och bidra med din hjälp till resten av företaget. Wematter utvecklas i snabb takt, det är mycket som händer och förändringar är en del av vardagen, varför flexibilitet och god förmåga att hantera stress är viktiga egenskaper.

På Wematter sticker man inte under stolen med att man är drivna, siktar högt och tar initiativ. Allra viktigast är ändå den gemensamma nyfikenhet, viljan att lära sig och strävan efter att utvecklas som individer och som team. Stämmer det här in på dig ska du ta chansen att bli en del av Wematter!

Pitcha genom ditt personliga brev varför du är Wematters administrativa stjärna!

Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar Wematter med Skill.

Ansök idag!

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se

Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult på Skill, Elise Karlborg, 013-473 20 64 alt elise.karlborg@skill.se

Tillsvidareanställning på Wematter, heltid.

Tillträde enligt överenskommelse.

Om oss
Skill och Industrikompetens jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pehr Petersson
0134732065
Pehr Peterson

Pehr Petersson

Pehr Petersson
013-473 20 65
Erica Wiquist
013-32 94 05
Caroline Asklöf

Emma Andersson

Caroline Asklöf

Elise Karlborg
013-473 20 64
Svanhild Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 8 februari 2017

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024