Administrativ stjärna till Kammarkollegiet!

Administrativ stjärna till Kammarkollegiet!

Arbetsbeskrivning

Lockas du, som många andra, av möjligheten att få in foten hos en statlig myndighet? Ansökningsenheten behöver förstärkning på heltid under sommaren och en bit in på hösten. Vi stänger processen när vi hittat rätt kandidat, så vänta inte med att söka!

OM TJÄNSTEN
Kammarkollegiet håller till i nyrenoverade lokaler, perfekt belägna i Karolinen i Karlstad. De är en dynamisk och viktig del av Sveriges äldsta statliga myndighet och arbetar bland annat med att säkerställa rättvisa och effektiva offentliga upphandlingar. På Ansökningsenheten arbetar de främst med handläggning av inkommande ansökningar för omställnings- och kompetensstöd samt yttranden till CSN.

Nu söker de en person som kan stötta på heltid under sommaren fram till minst 28 oktober. Vi ser att du som söker är prestigelös och inte rädd för att ställa frågor när du stöter på hinder. Eventuellt är du nyexaminerad från universitet eller högskola och ser detta som en chans att förbättra ditt CV med administrativ erfarenhet. Självklart är du en administrativ fena och uppskattar personlig kontakt, då detta är något du kommer att stöta på mycket i rollen.

Du erbjuds


* En administrativ tjänst på heltid genom Academic Work hos Kammarkollegiet. Tjänsten beräknas pågå från 10 juni till 28 oktober, med viss chans till förlängning.
* En chans för dig som eventuellt är nyexaminerad att få in foten hos en myndighet i Karlstad.


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Självständigt arbeta, administrera och handlägga utifrån fasta rutiner, med tillgång till handledning från ordinarie personal
* Formulera brev, dokumentation och enklare kommunikation med sökanden och ramavtalsleverantörer
* Utreda, granska och handlägga ärenden av liknande karaktär, samt fatta beslut i enklare ärenden utifrån interna riktlinjer och relevant lagstiftning


VI SÖKER DIG SOM


* Har en högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
* Har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift


Det är meriterande om du har
- Minst 6 månaders arbetslivserfarenhet inom liknande arbete

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2024
  • Ansök senast: 21 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024