Administrativ support

Administrativ support

Arbetsbeskrivning

På Kontek har vi ett stort gemensamt intresse - lön och löneprocesser! Vår vision är att Kontek ska ha bäst rykte i lönebranschen. Vill du bidra med ditt engagemang och kunnande? Bra, då kan vi ha jobb till dig!
I den här tjänsten jobbar du i våra kunders försystem, det vill säga de system där man rapporterar tid, resa/utlägg, bemanning och personaluppgifter. Det innebär att du lägger in och ändrar olika uppgifter i systemen utifrån kundens önskemål. Du supporterar kunderna vid behov och utför mindre konsultuppdrag i systemen. Kunden ser dig som “sin” administratör, även om du jobbar här på Kontek!
Arbetet innefattar nära samarbeten med olika kontaktpersoner hos våra kunder och med andra kollegor här hos oss. Ibland genomför du utbildningar för medarbetare hos kunden (oftast via webben).
Resor och besök hos kunderna förekommer, men du tillbringar större delen av din arbetstid på kontoret.
Du arbetar tillsammans med tio kollegor i gruppen Leverans försystem. När du börjar hos oss får du en gedigen introduktion för att kunna lära dig systemen grundligt. Vi jobbar tillsammans för att ge kunden bästa bemötandet och servicen och det finns alltid en kollega att fråga för att lösa uppgifterna.
Om dig
För att lyckas och trivas med jobbet behöver du vara nyfiken på att lära och anta nya utmaningar, och du älskar att grotta ner dig i problemlösningar när så behövs!
Som person är du kundfokuserad, serviceminded och har ett gott bemötande. Du är ivrig att lära mer och envis nog att testa olika vägar tills du hittar rätt lösning.
Du har god och bred datorvana, inklusive goda kunskaper i Office-paketet med fokus på Excel, eller motsvarande i Google-paketet. Du är självgående och van vid att ta ett helhetsansvar för kunden och dina arbetsuppgifter.
Det är meriterande om du har relevant utbildning och/eller erfarenhet inom tid- och reseräkningssystem.
Du delar givetvis våra kärnvärden, vilka innebär att vi är kunniga, alerta och familjära!
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i den här rekryteringen för att hjälpa oss att hitta kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen. Du kommer därför att få genomföra ett logiktest och ett personlighetstest när du skickat in din ansökan till oss.
Om Kontek
Kontek är ett specialistbolag med system och tjänster för hela löneprocessen. Vi fortsätter inkludera smart teknik i lönearbetet och erbjuder helt webbaserade, flexibla lösningar för löneadministrationen. Våra kraftfulla program inom löne-, tid- och reseredovisning hjälper tusentals företag och organisationer till en smidigare lönehantering. Vi erbjuder även outsourcing för kortare eller längre perioder samt support och utbildning. Kontek ingår i Vismakoncernen och har varit verksamt i lönebranschen sedan 1934. Vi har cirka 180 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Värnamo och med huvudkontor i Ljungby.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontek Lön AB LJUNGBY
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Besöksadress

LÅNGG 19
LJUNGBY

Postadress

BOX 193
LJUNGBY, 34124

Liknande jobb


5 november 2024

Säljplanerare till Pågen

Säljplanerare till Pågen

1 november 2024