Administrativ support

Administrativ support

Arbetsbeskrivning

Är du en skicklig administratör med bred kompetens? Uppskattar du varierande arbetsuppgifter och är hungrig på att lära dig nya saker? Då kan vi erbjuda dig en stimulerande och utmanande roll där du agerar som administrativ spindel i nätet för att länka samma och driva arbetet mellan vår produktion, kontor och säljare.
Om Profilplåt
På Profilplåt i Sundsvall har vi producerat plåttak sedan 1968. Genom gedigen kunskap och stort kvalitetsfokus har vi blivit en leverantör att lita på inom byggbranschen. Idag erbjuder vi marknaden ett omfattande sortiment av plåtprodukter för byggbranschen, med egen produktion av tak- och väggprofiler, takpanneplåt, samt tillverkning av övriga byggkomponenter i tunnplåt. Med över 100 års samlad erfarenhet och kunskap borgar det för kvalitet hela vägen. Råmaterialet till våra egna produkter är noga utvalt från certifierade stålverk.
Sedan 2021 är vi även en del av Lindabkoncernen vilket ytterligare förstärker vår position och förutsättningar för fortsatt utveckling och framgång.
Ditt nya jobb
Som administrativ generalist hos oss får du en nyckelroll i att utföra och samordna vårt administrativa arbete på vårt kontor. Vi är idag fem tjänstemän som utgör vårt kontor, där merparten arbetar med vår försäljning. Nu söker vi efter dig som både vill och kan utföra en stor mängd olika administrativa och koordinerande uppgifter. Du kommer arbeta kvalificerat med ansvar och stora möjligheter att utveckla både dig själv och verksamheten inom de olika momenten, allt beroende på din bakgrund, vilja och förmåga att lära dig nya saker. Vi har en stark entreprenörsanda där alla förväntas bidra till helheten och arbeta över gränserna, här kommer du som spindel i nätet att arbeta i nära samarbete med övriga kollegor på kontoret och ut mot vår produktion. Värt att förtydliga, att du kommer ha stöttning från kollegor i flera moment, där du kan bolla tankar och idéer under utförandet.
Exempel på huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Inköp, beställning av lagervaror, råvaror samt övriga förnödenheter, justering av lagerpunkter. På sikt även vara behjälplig med lagerplanering och inköpsprognoser
Marknadsorienterat arbete, koordinera aktiviteter/event och ta vara behjälplig i framtagandet av diverse material, trycksaker, produktblad, montageanvisningar, broschyrer
Systemadministration, uppdatering och underhåll av register- och artiklar i affärssystemet, avseende produktinformation, priser etc.
Support till våra säljare med att uppdatera prislistor, offerter, in & utpriser i affärssystemet
Upprätthålla och integrera produktdata i vår databas samt på hemsidan
På sikt vara behjälplig med vårt hållbarhetsarbete i form av ”Position Green” registrering samt löpande tillsyn och registrering och miljörapportering.

Din bakgrund och personlighet
Du har en gedigen erfarenhet från administrativa och koordinerande arbetsuppgifter. Erfarenhet från inköp- och marknadsorienterat arbete kommer vara starkt meriterande. Troligtvis har du även erfarenhet från att arbeta inom en grupp där du skapat dig en god insikt för vad som krävs för att lyckas som ett team.
Du har goda vana från att arbeta i någon form av ERP/affärssystem och CRM system, där dator och telefon ses som ditt huvudsakliga arbetsverktyg. Kunskap och erfarenhet från blivande affärssystem Monitor kommer vara meriterande, även goda kunskaper i Excel.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift, ytterligare språkkunskaper kan även vara meriterande.
Vi tror att du är en person som sporras av att jobba i en entreprenörsdriven anda, där du arbetar strukturerat men samtidigt är flexibel och kan snabbt navigera och växla mellan olika arbetsuppgifter i det dagliga, allt för att verksamheten och våra kunder ska lyckas! Du har en god kommunikativ förmåga och har lätt för att kommunicera mellan olika personer och situationer både i både tal och text. Du trivs med att arbeta självständigt i nära dialog till övriga kollegor i teamet, där du snabbt kan växla till teamorienterat arbete när uppgiften kräver det. Uppstår det situationer där du inte kan eller vet har du lätt för att söka dig till informationen på egen hand eller be hjälp för att komma vidare.
Övrig information
Start: Snarast
Omfattning: Tillsvidareanställning
Placering: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse
Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Olle Skogsberg (VD)
Telefon 070-3705222 eller e-post: olle.skogsberg@profilplat.se
Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar med löpande urval, sista ansökningsdagen är dock senast: 2023-12-17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Profilplåt i Sverige AB Sundsvall
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2023
  • Ansök senast: 17 december 2023

Postadress

Fyrspannsvägen 2
Sundsvall, 85752

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024