OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Är du en kommunikativ och professionell person som är duktig på att prata i telefon? Gillar du att arbeta administrativt och är duktig på att organisera? Vill du tillhöra ett härligt team där ett gott samarbeta är i fokus? Tjänsten som handläggarassistent är något för dig som vill arbeta på en stor arbetsplats där det finns goda möjligheter till utveckling!
Alektum har valt att samarbeta med KFX HR-partner i denna rekryteringsprocess. Du kommer få din anställning direkt hos Alektum. Tjänsten är på heltid och tillsvidare, placerat på Alektums huvudkontor vid Nordstan.
Om företaget
Alektum Group är ett familjeägt företag som varit verksamt sedan 1992. Med hjälp av en unik kombination av innovativa tjänster och produkter stödjer vi våra kunder genom hela den finansiella processen. Vi tror på långsiktiga partnerskap genom nära samarbete, skräddarsydda lösningar och taktfull dialog med kundens kund. Att samarbeta med oss ska alltid vara enkelt och effektivt rätt lösningar vid rätt tidpunkt för rätt resultat. I dag bedriver vi verksamhet i 16 europeiska länder, har över 600 anställda och omsätter mer än 900 miljoner kronor. Läs mer info på www.alektumgroup.se
Arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att arbeta i ett av Alektums inkassoteam som hanterar konsumentfordringar. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att supporta inkassohandläggarnas dagliga arbete, med störst fokus på inkommande telefonsamtal.
I rollen ingår bland annat följande uppgifter:
• Inkommande gäldenärssamtal
• Upprättande av avbetalningsplaner
• Administrativ support till inkassohandläggarna
• Mejlkorrespondens med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter
• Ärenderegistrering i vårt affärssystem NOVA
• Arkivering
Arbetet som Collector Assistant hos oss på Alektum Group ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service och samtalsteknik.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är prestigelös, serviceinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt. Då du kommer att supporta dina handläggarkollegor är det viktigt att du är en teamspelare som motiveras av att ge service i alla led, internt som externt. Du är duktig på att kommunicera och argumentera via telefon och har en god känsla för människors olika livssituationer och har förmågan att anpassa din kommunikationsstil beroende på samtalets karaktär.
För att lyckas i rollen se vi att du som söker har ett grundläggande ekonomiskt tänk, att du tycker om att prata i telefon och har känsla för kundservice. Du får gärna vara gymnasieekonom. Du har ett välutvecklat ordningssinne och har ambitionen och viljan att utvecklas i ett snabbt växande företag där vi bygger vår kultur genom laganda och en jordnära attityd.
Vidare ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom service, kundtjänst eller liknande och är van att använda telefonen och datorn som dina främsta arbetsredskap. Har du arbetat i affärssystemet NOVA och har tidigare erfarenhet inom inkasso ser vi det som mycket meriterande. Då du hanterar kundkontakter lägger vi även stor vikt vid din kommunikativa förmåga.
Övrigt
Upplärning och start för tjänster kommer att ske i augusti.
Urval och intervjuer sker löpande, detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi genomför personlighetstester och bakgrundkontroller på alla slutkandidater.
Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Anna Berggren 1-711 98 00.