Administrativ support till Inköpsavdelningen på  Lekolar

Administrativ support till Inköpsavdelningen på Lekolar

Arbetsbeskrivning

Är du administrativt skicklig, lättlärd och självgående samtidigt som du trivs i en supporterande roll? Då kan detta vara rätt tjänst för dig - en möjlighet att arbeta på växande Lekolar i Osby och ingå i deras fantastiska gäng!

Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst blir du en del av inköpsavdelningen som består av sex kollegor och ditt främsta arbete gör du som support och stöd till avdelningens Project Buyer som du kommer arbeta tätt tillsammans med.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att utgöras av:
* Uppläggning av artikelnummer
* Prisförfrågningar till leverantör
* Hantering av reservdelar
* Söka och ta fram information till förfrågningar.
Ditt arbete utför du i Excel, internt system samt affärssystemet AX.

Din profil
Vi söker dig som arbetat med kvalificerade administrativa uppgifter tidigare och som är van användare av affärssystem och IT-program i vardagen där kunskaper i Excel är viktiga för tjänsten. Du blir en del av en internationell organisation vilket ställer krav på att du hanterar svenska och engelska i vardagen.

Som person är du självgående och ansvarstagande med tydlig framåtanda. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt samtidigt som du flexibelt kan anpassa dig till nya prioriteringar. Här välkomnas du till ett härligt gäng med trevlig atmosfär och fin trivsel där ni tillsammans sitter i nya och ljusa lokaler. Som ny kollega kommer du in och bidrar med fortsatt god trivsel och ett positivt klimat i arbetsgruppen.

Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.

Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!


Övrig information
* Placeringsort: Osby
* Start: Omgående
* Varaktighet: Prel till årsskiftet med eventuell möjlighet till mer
* Arbetstid: dagtid
* Lön: enligt ök.
Lekolar har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Jenny Öster via mail jenny.oster@maxkompeten.se Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på?www.maxkompetens.se?redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Lekolar är ledande i Norden på att utveckla lärmiljöer för barn och unga. Det har vi blivit genom att i över 50 år förse skolor och förskolor med det de behöver för att driva och förbättra sina verksamheter - från enskilda möbler och helhetslösningar, till leksaker och pedagogiska hjälpmedel. Med ett högkvalitativt sortiment av säkra och hållbara produkter möter vi de behov som skolor och förskolor har idag, och tillsammans med våra kunder skapar vi inspirerande lärmiljöer där barn och unga kan blomstra.

Vår historia började 1971 som en del av BRIO och 2006 blev vi Lekolar. Vi är runt 370 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Finland, med huvudkontor i Osby. År 2021 hade vi en omsättning på 1,53 miljarder kronor. Sedan 2017 ägs bolaget av Nalka Invest.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Sverige
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2024
  • Ansök senast: 15 september 2024

Liknande jobb


Administrativ assistent

Administrativ assistent

14 november 2024

Administratör sökes till kund i Borås

Administratör sökes till kund i Borås

14 november 2024

Administratör till Förskoleförvaltningen

Administratör till Förskoleförvaltningen

14 november 2024