Administrativ tekniker

Arbetsbeskrivning

Referens: Till vår inköpsavdelning söker vi nu en administrativ tekniker att jobba inom funktionsområdet Teknik och kvalitet på huvudkontoret i Insjön.Rollen som administrativ tekniker innebär att vara huvudansvarig inom kategoriområde Hem/Fritid för leverantörsrelaterad produktinformation, vilket innebär i huvudsak att säkerställa att relevant produktdokumentation och produktinformation finns registrerat i vårt inköpssystem.Ditt uppdrag innebär att du: - Håller dig uppdaterad avseende föreskrifter och direktiv som omfattar din produktkategori.- Beställer och kvalitetskontrollerar dokumentation kring produktsäkerhet.- Hanterar leverantörskorrespondens avseende dokumentationsfrågor.- Registrerar nya produkter i inköpssystemet och hanterar registervård av det samma.- Följer upp leverantörsklassningar avseende hälsa och säkerhet.- Återkopplar till produktchefer angående leverantörers prestation.Din bakgrund: Vi söker dig som har minst 3-årig gymnasieutbildning med minst 2 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, meriterande med el/elektronik kunskap.Du har en god förståelse för de processer och metoder som krävs för rollen samt hur dessa bidrar till att säkerställa effektivitet och samordning av arbetsuppgifterna.Du är självgående, initiativrik och proaktiv i ditt informationssökande kring regelverk, riktlinjer och standarder som är kopplade till produktsortimentet.Personen vi söker är strukturerad, har en positiv inställning och prioriterar service.Du är en god lagspelare som bidrar med intresse och engagemang för att nå uppsatta mål.Du är en mycket van användare av PC (Officepaketet och Acrobat standard) samt talar och skriver svenska och engelska obehindrat.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.Din ansökan, med personligt brev och meritförteckning, vill vi ha senast 2010-12-06.Välkommen med din ansökan

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Lilja, Regionmerchandiser
+46470 70 04 31
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
0247 26 40 91
Per Wernqvist, Regionchef
076 724 74 97
Bjarne Bergkvist, Butikschef
060-64 10 00
Lech Kaczorek, Butikschef
040-650 12 00
Andreas Johansson, Butikschef
040-660 62 50
Anna Västå, Rekryterare
0046 247-446 73
Mikael Lindstam, Butikschef
011 450 47 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clas Ohlson AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 26 november 2010
  • Ansök senast: 6 december 2010

Besöksadress

Clas Ohlson 79385 Insjön
None

Postadress

Personal
Insjön, 79385

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Vass teknisk Inköpare sökes

Vass teknisk Inköpare sökes

25 november 2024

11 november 2024