Administrativ VD assistent med ekonomi-ansvar

Administrativ VD assistent med ekonomi-ansvar

Arbetsbeskrivning

Är du den vi söker?
Hemply Balance söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete i en assisterande roll med ansvar för övergripande ekonomiska funktioner. Du gillar ordning och reda, är serviceinriktad och har god kunskap inom ekonomi och administration. Vi erbjuder en spännande resa, medryckande utmaningar och stora möjligheter att bidra i en kreativ arbetsmiljö på ett digitalt hälsoföretag.


Arbetsbeskrivning
I rollen som administrativ Vd-assistent hos Hemply Balance kommer du att ha en spännande roll i ett ungt och snabbt växande bolag. Tjänsten är varierande och du kommer att vara VD´s högra hand med arbetsuppgifter inom ekonomi, administration och kundtjänst. Då bolaget befinner sig i tillväxtfas är tempot högt, något du bör trivas och uppskatta. Du rapporterar till VD.


Dina främsta ansvarsområden:
· Administrativa uppgifter / Assistera VD
· Budgetarbete och ekonomiska uppföljning
· Likviditet och kassaflödesrapporter
· Samordning av ekonomiska rapporter
· Ansvarig för underlag för fakturering och redovisning
till extern redovisningsbyrå.
· Samordning av möten
· Förbereda material och presentationer för ledning
och styrelse
· Kundservice på hemsidan


Din profil
Du som söker har några års erfarenhet i liknande arbetsroll. Alternativt relevant utbildning inom administration och ekonomi. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga profil där förmågan att skapa struktur och kunna driva flera parallella aktiviteter är viktig. Du har förmågan att kunna prioritera, fatta egna beslut, vara kvalitetsmedveten samt har sinne för ordning och reda. Du motiveras av att vara efterfrågad och ha en samordnande roll, med förmågan att ta egna initiativ. Du gillar att växla mellan att arbeta självständigt men har lätt att samarbeta med andra och vara lyhörd. Som person är du lugn och trygg i dig själv, besitter hög social kompetens och rätt mental inställning – dvs det finns inga problem bara olika utmaningar i arbetet. Du vet vikten av att ligga steget före i din planering, samtidigt som du trivs i en miljö som är föränderlig och prestigelös.
Rollen kräver mycket goda kommunikativa egenskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Du har mycket god PC-vana med kunskaper i MS office paket och Powerpoint. Vi värdesätter goda kunskaper i Excel.


Vi erbjuder
Du erbjuds ett självständigt och omväxlande arbete i en dynamisk miljö. Våra medarbetares idéer och egna initiativ är inte bara välkomna utan en självklar förutsättning för att vi som företag ska fortsätta driva utvecklingen i branschen.


Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader. Tillträde snarast efter överenskommelse, placering på vårt huvudkontor i Stockholm. Du mailar din CV och ansökan till: lisa@hemplybalance.com
Sista ansökningsdatum: 10/11
Välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande urval. Vi hoppas att du vill bli en av oss!


Om Hemply Balance
Hemply Balance sitter med havsutsikt vid huvudkontoret i Kvarnholmen i Stockholm. Bolaget grundades 2017 av vd Emil Sandin och är under snabb tillväxt med ett tiotal starka ägare och en erfaren styrelse.


#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemply Balance AB NACKA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2020
  • Ansök senast: 4 december 2020

Postadress

Kvarnholmen
NACKA, 13131

Liknande jobb


29 november 2024

Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

27 november 2024

Kontorist

Kontorist

26 november 2024