Administrativa assistenter

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Migrationsverket är en modern myndighet på framkant vi strävar efter ständiga förbättringar av vår verksamhet, både ifråga och utveckling av arbetssätt och av vår personals kompetens.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av våra värdeord ”Empati, tydlighet och mod”. Vi strävar efter mångfald i rekryteringen av våra medarbetare och arbetar för att alla ska ges lika möjligheter.
 

Arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår som en stor del att arbeta i reception, där du svarar på frågor, beställer resor, gör registreringar i datasystemet och utför olika administrativa uppgifter. Du arbetar också med dossierhantering, bokning av möten, utskick av kallelser, posthantering, bokning av tolkar och beställning av översättningar. Du arbetar med administrationen av myndighetens kort som utfärdas till asylsökande och du utför även andra administrativa arbetsuppgifter som åläggs av närmaste chef.

 

Kvalifikationer

Du har lägst gymnasieutbildning, gärna med administrativ inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har relevant arbetslivserfarenhet, gärna från administrativt arbete inom myndighet. Du har receptionsvana och är serviceinriktad och du har erfarenhet av arbete med människor i utsatta situationer. Du har också god samarbetsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du kommer att rotera mellan olika arbetsuppgifter vilket förutsätter att du har en hög flexibilitet. Goda kunskaper i svenska och engelska är en förutsättning, övriga språkkunskaper är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Datorvana med god Officekunskap och körkort är ett krav.

 



Upplysningar

Anställningarna är tillsvidare med provanställning i sex månader alternativt tidsbegränsad allmän visstidsanställning.

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Vid tillsättning tar verket hänsyn till eventuell omplacering.

Tillträde snarast.

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 25 november 2013.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem Reach Mee.

 

Kontaktpersoner

Annika Nordin, enhetschef, 010-485 15 81

annika.nordin@migrationsverket.se

 

Tobias Brännlund, biträdande enhetschef, 010-485 68 43

tobias.brannlund@migrationsverket.se

 

Magdalena Kamel, administration, 010-485 83 13

magdalena.kamel@migrationsverket.se

 

Fackliga kontaktpersoner:

Lennart Nilsson, ST, 010-485 95 27

 

Hans Niska, SACO, 010-485 48 92

 

Robert Wiklund, SEKO, 010-485 89 41

 

 

 
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 november 2013

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024