Administrativa assistenter till arbets- och miljömedicin Syd i Lund

Administrativa assistenter till arbets- och miljömedicin Syd i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Arbets- och miljömedicin Syd (AMM Syd) är en vårdgivare med expertkompetens om hur riskfaktorer i arbetsmiljö och omgivningsmiljö påverkar människans hälsa. Vi utreder samband mellan skadlig exponering och sjukdom hos enskilda patienter. Vi arbetar även sjukdomsförebyggande genom att bedriva utbildning och forskning.

På AMM Syd samarbetar personal inom ett antal yrkesområden som medicinska, samhälls- och beteendevetenskapliga, tekniska och naturvetenskapliga specialiteter. Våra kontaktytor är andra delar av sjukvården, företagshälsovården, arbetsgivare, fackliga organisationer och myndigheter, främst inom Södra sjukvårdsregionen som är vårt upptagningsområde. På enheten finns ett analyslaboratorium som analyserar ämnen i arbetsmiljö eller omgivningsmiljö för att bestämma och bedöma hälsoskadlig exponering.

Verksamhetens arbete bedrivs dels i processer och dels i arbetsgrupper som spänner över två enheter. AMM Syd har ett mycket nära samarbete med Lunds universitet. Flera av verksamhetens medarbetare är forskningsaktiva.

ARBETSUPPGIFTER
Nu har vi möjlighet att välkomna två administrativa assistenter till Arbets- och miljömedicin Syd. Anställningarna omfattas av visstid på heltid med goda möjligheter till förlängning.
Du ingår i en administrativ arbetsgrupp med medicinska sekreterare och chefsstöd och du ansvarar för följande arbetsuppgifter:

•Administrativt ansvar inklusive fakturering för enhetens uthyrning av mätutrustning.
•Bemanning av kansliet, telefonservice samt övriga administrativa uppgifter som förekommer på arbets- och miljömedicinsk mottagning och laboratorium.
•Arkivering och organisering av forskningsmaterial.
•Kursadministration.

Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag till fredag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom administration, hälso- och sjukvård, naturvetenskap eller annan likvärdig kompetens. Du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Har du en relevant eftergymnasial utbildning för tjänsten är detta meriterande. Arbetet hos oss kräver att du har en god förmåga till helhetssyn, samarbete samt logistikförmåga.

Som person har du ett sinne för service och bemötande samt har en god kommunikativ förmåga. Du har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete och gillar ordning och reda. Vi förväntar oss att du har goda kunskaper i MS Office.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Medicinsk service är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, mikrobiologi samt patologi. Förvaltningen bedriver även forskning och utveckling inom sina områden.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
040-675 36 35
Facklig info se www.dik.se

Marianne Andersson - HR-chef Medicinsk service
046-17 85 99
Jessica Stålrup - Rekryterare
040-625 74 61
Thomas Risberg - Ekonomichef
0768-89 00 20
Lars Kristensson - Förvaltningschef
046-17 86 91
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
046-17 54 25
Annika Palmkvist - Programdirektör 3R
044-309 31 29
HR-specialist Anna Lennartsson
046-176028
Ola Falck, HR-chef
072-216 50 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Medicinsk service
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2021
  • Ansök senast: 14 maj 2021

Besöksadress

Kioskgatan 17 22185 Lund
None

Postadress

Kioskgatan 17
Lund, 22185

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024