OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.
Verksamhetsområdet Göteborg Syd består av två anstalter. Anstalten Högsbo är en behandlingsanstalt för män och ligger i stadsdelen Högsbo i Göteborg. Sagsjön är en behandlingsanstalt för kvinnor och ligger i Lindome söder om Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent arbetar du inom tre olika områden; klient och verksamhetsadministration, ekonomisk administration samt personaladministration.
I klient-och verksamhetsadministration ingår registrering och expediering av klienthandlingar, posthantering, arkivering, diarium och beställningar. Viss kontakt med myndigheter såsom tingsrätten ingår också, samt kontakt med anhöriga till klienter vid exempelvis besöksbokning. Ekonomisk administration innebär fysisk hantering av klienters ekonomiska medel samt tillhörande löneadministration för klienter. Fakturahantering och beställningar samt annan ekonomisk administration ingår också. I personaladministration ingår rangering av personal, schemaläggning samt övrig personaladministration.
KVALIFIKATIONER
Rollen som administrativ assistent är bred, och vi förväntar oss att du har erfarenhet från minst två av ovanstående tre områden.
Krav:
3 årig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen, ekonomisk inriktning eller annan utbildning med administrativ inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig
Erfarenhet av administrativt och ekonomiskt arbete
God datavana
God förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift
Meriterande:
Erfarenhet av administrativt arbete i en statlig myndighet
Erfarenhet av Kriminalvårdens administrativa och ekonomiska system
Arbetet förutsätter att du har god administrativ förmåga. I arbetet kommer stressade situationer att uppstå där Du förväntas stå fast och trygg, vara hjälpsam, serviceinriktad och bidra till en god arbetsmiljö. Samarbetsförmåga, flexibilitet och servicekänsla värderas högt. Då handläggningen är en del av rättsprocessen krävs att Du är noggrann, strukturerad och har god ordning. Du delar kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och en tro på att människan är utvecklingsbar.
För rätt person kan också möjligheter finnas för fortsatt anställning, t.ex. timanställning vid behov.
ÖVRIGT
Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-101029
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Regionchef Region Väst Malin Aronsson
tf Stabschef Helen Dahlquist
031-752 88 27
Tf rektor, region Väst Marie Cervin
033-785 86 76
Verksamhetsutvecklare Per-Anders Bengtson
031-752 88 19
Rekryteringssamordnare Markus Ekström
Kriminalvårdsinspektör Thomas Björklund
Personalhandläggare Elin Palmlin
Kriminalvårdsinspektör Emir Salihovic
031-7529202
Personalhandläggare Fanny Plato
031-7529423
Kriminalvårdsinspektör Maria Svantesson
0317529804