OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administrativa avdelningens mål är att stödja PTS arbete och utveckling.Nu söker vi en e-arkivarie.Vi kan erbjuda en tjänst i en spännande miljö samt möjlighet att påverka och utveckla vår elektroniska arkivering.Arbetsuppgifter PTS arbetar med elektronisk dokument- och ärendehantering och större delen av våra handlingar arkiveras elektroniskt från 2010.E-arkivarien ska ansvara för hur allmänna handlingar hanteras på myndigheten från att de inkommer/ upprättas och fram till långtidsbevarande. Rollen innebär att utifrån en verksamhetsövergripande helhetssyn, driva förändringsarbete självständigt som innefattar både verksamhetsrutiner och IT-stöd.E-arkivarien kommer att ha ett nära samarbete med två registratorer och IT-enheten.E-arkivarien kommer att ha ansvar för övergripande förvaltning av PTS ärendehanteringssystem tillsammans med den tekniske systemförvaltaren, vilket innebär ansvar för utbildning och användarstöd samt felrapportering och kravställning mot supportleverantörer.Vi söker dig som har högskoleutbildning med minst 40 poäng i arkivvetenskap och några års erfarenhet av arbete som e-arkivarie.Det är meriterande om du har systemvetenskaplig utbildning och god kännedom om IT-system.Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med elektronisk dokument- och ärendehantering hos myndighet, erfarenhet av arbete med e-arkiv samt arbete med arkivfrågor hos myndighet och erfarenhet av självständigt utvecklingsarbete inom området.Vi söker dig som är utåtriktad, drivande och en duktig organisatör. Vidare vill vi att du har god samarbetsförmåga och ett stort intresse för kontinuerlig utveckling och förbättring inom det aktuella området samt lyhördhet för verksamhetens behov och önskemål. PTS vill ta tillvara de kvaliteer som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.Ange referens: 10-10126.