OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs
Försäkringskassan Verksamhetsstöd (VS) söker
Administrativa handläggare, inriktning Ekonomi
Placering i Östersund
VO Försäkringsstöd består av fyra (4) områden: Informationsförvaltning, Dokumentstöd, Central Post och Ekonomi.
Området Ekonomi ansvarar för administration och handläggning av försäkringsekonomi, d.v.s. den handläggning som berör de försäkrade och deras förmåner.
Vi behöver nu rekrytera fler handläggare till vårt team i Östersund.
Arbetsuppgifter
Som ekonomihandläggare kommer Du att arbeta operativt med olika arbetsuppgifter inom försäkringsekonomiområdet; t ex utbetalningar, inbetalningar, kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, bokslutsarbete, kontoavstämningar och kundsupport.
Övrigt som ingår i yrkesrollen är bl. a att uppdatera och förvalta arbetsbeskrivningar och arbetsrutiner, ta fram underlag och göra olika typer av uppföljningar inom området.
Du förväntas också att delta aktivt i vårt löpande förbättringsarbete inom området.
Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har lägst Ekonomisk gymnasieutbildning och flera års erfarenhet av arbete med redovisning och bokföring, eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har god datorvana och goda Excel kunskaper
Det är meriterande om Du har
• erfarenhet av att arbeta med Agresso och/eller Visma Proceedo ekonomissystem
• erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar (t ex enligt LEAN)
Som person är Du ansvarstagande, noggrann och har ett utpräglat ordningssinne.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsterna är två tillsvidare tjänster och ett vikariat, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.
Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Mikael Nord tfn 010-113 70 60.
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR- Specialist Katrin Synnott 010-116 28 23.
Fackliga representanter är; för SACO-S FK är Rita Lundström tel. 010-11 43 72, för ST-FK Mona Ericsson, tel. 010-118 85 55 och för SEKO-FK Tobias Schelin tel. 010-113 9250.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 29 maj 2015 märkt med diarienummer 025034-2015.
Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och dina arbetslivserfarenheter samt ett personligt brev där Du berättar varför Du söker tjänsten.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.