Administrativa handläggare med inriktning detektion i Östersund

Administrativa handläggare med inriktning detektion i Östersund

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.


Ansvar och arbetsuppgifter
Som administrativ handläggare har du kunden i fokus och utför arbete i enlighet med vedertagna arbetsprocesser och rutiner som ibland förutsätter egna ställningstaganden och snabba leveranser. Du frigör tid och skapar mervärde för verksamheten genom att bidra med administrativa stödtjänster och utveckling av en effektiv och kvalitativ stödorganisation.

Vår ambition är att erbjuda variation i områdets arbetsuppgifter och du som handläggare ska ha möjlighet att på sikt ha kompetenser inom arbetsuppgiften: administration och digitalisering av fysisk post, d.v.s. postöppning, preparering, skanning och verifiering.

Område Dokumentstöd är i förändring så det är viktigt att du tycker om att medverka i utveckling av rutiner och arbetssätt och att du har förmågan att vara flexibel. Du kommer att arbeta i team, där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för era uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra, utveckla och hantera eventuella avvikelser i vår vardag.

Som administrativ handläggare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Tunga lyft förekommer.

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är serviceorienterad och flexibel inför andras önskemål och behov
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt och uppnår resultat enligt överenskommelse
• har god samarbetsförmåga och uppskattar att arbeta i team
• har god kommunikativ förmåga såväl muntligt som skriftligt
• har god datorvana

Det är meriterande om du


• Arbetat med liknande arbetsuppgifter inom en myndighet eller annan större organisation
• Erfarenhet av preparering, skanning och verifiering av myndighetspost
• Erfarenheter av elektroniskt dokument- och ärendehanteringssystem inom en myndighet eller annan större organisation eller företag
• Erfarenhet av detektions- och fördelningsarbete på Försäkringskassan

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Ett antal tjänster, heltid, tillsvidare, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Placering Lugnvik i Östersund. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Kontakt

Rekryterande chefer: Malin Danielsson Pålsson, 010-117 19 51 och Yvonne Klaesson, 010-112 36 07 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Linda Johansson, 010-116 28 66 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Thomas Blomgren, 010-118 82 23 Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18 och för Seko: Johanna Grundström 010-115 30 44.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 28 augusti 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 10 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2022
  • Ansök senast: 28 augusti 2022

Liknande jobb