Administrativa handläggare med inriktning skanning

Administrativa handläggare med inriktning skanning

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. 

Skanning, kundfokus och teamarbete
Som administrativ handläggare har du kunden i fokus och utför arbete i enlighet med vedertagna arbetsprocesser och rutiner som ibland förutsätter egna ställningstaganden och snabba leveranser. Du frigör tid och skapar mervärde för verksamheten genom att bidra med administrativa stödtjänster och utveckling av en effektiv och kvalitativ stödorganisation.

Vår ambition är att erbjuda variation i områdets arbetsuppgifter och du som handläggare ska ha möjlighet att på sikt ha kompetenser inom arbetsuppgiften: administration och digitalisering av fysisk post, d.v.s. postöppning, preparering, skanning och verifiering.

Område Dokumentstöd är i förändring så det är viktigt att du tycker om att medverka i utveckling av rutiner och arbetssätt och att du har förmågan att vara flexibel. Du kommer att arbeta i team, där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för era uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra, utveckla och hantera eventuella avvikelser i vår vardag.

Som administrativ handläggare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Tunga lyft förekommer.

Vi söker dig som                                                                  


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är serviceorienterad och flexibel inför andras önskemål och behov
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt och uppnår resultat enligt överenskommelse
• har god samarbetsförmåga och uppskattar att arbeta i team
• har god kommunikativ förmåga såväl muntligt som skriftligt
• har god datorvana.

Det är meriterande om du


• arbetat med liknande arbetsuppgifter inom en myndighet eller annan större organisation
• erfarenhet av preparering, skanning och verifiering av myndighetspost
• erfarenheter av elektroniskt dokument- och ärendehanteringssystem inom en myndighet eller annan större organisation eller företag
• erfarenhet av detektions- och fördelningsarbete på Försäkringskassan.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
4 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Yvonne Klaesson, 010-112 36 07 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Sofia Öhman, 010-113 45 10 (för frågor om rekryteringsprocessen) Fackförbundet ST: Åsa Ahlström, 010-1182559 Saco-S: Karoline Mellgren, 010-116 93 36, Seko: Johanna Grundström 010-115 30 44.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 28 februari. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024