OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner. Ahlsell erbjuder professionella användare ett brett sortiment av varor och kringtjänster inom produktområdena VVS, El, Verktyg & Maskiner, Kyl och GDS (Gör det själv). Koncernen har en årlig omsättning om ca 21 miljarder SEK och ca 4 800 anställda.
Ahlsell Logistikcentrum i Hallsberg är ett av de största centrallagren i Europa. På arbetsplatsen i Hallsberg arbetar cirka 600 medarbetare dygnet runt med att ta emot, packa och skicka iväg produkter till våra kunder. På Logistikcentrum arbetar även ett hundratal tjänstemän inom logistikflödet.
Ahlsell är nu i ett expansivt skede och behöver därför stärka upp med administrativa medarbetare på vårt Affärscenter i Hallsberg. Avdelningen arbetar med att hantera inkommande fakturor från alla Ahlsells leverantörer i Sverige och Norge, både varu- och omkostnadsleverantörer. Totat hanteras drygt 1 miljon fakturor per år. På Affärscenter arbetar i dagsläget 35 personer.
Hur ser din arbetsdag ut?
Som medarbetare vid Affärscenter är ditt huvuduppdrag att på ett effektivt och kvalitativt sätt handlägga och administrera leverantörsfakturor. Du kontrollerar, agerar och följer upp eventuella avvikelser i fakturaflödet. Arbetet innebär också mycket kontakt med leverantörer och kollegor på olika avdelningar. Du fungerar även som en support till övriga organisationen i frågor avseende varu- och omkostnadsfakturor.
Avdelningen är uppdelad i fyra team där varje team planerar och fördelar arbetat i gruppen. Varje team har en egen vald Teamcoach som fungerar som ett språkrör för övriga inom gruppen. Avdelningen arbetar kontinuerligt med Ständiga förbättringar där alla är delaktig och kan påverka till en konstruktiv utveckling av funktionen.
Vem trivs här?
Vi tror att du som söker den här tjänsten har en avslutad gymnasieutbildning och grundläggande kunskaper inom ekonomi. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med ekonomisk administration. Du ska ha en god datavana samt behärska engelska i tal och skrift.
Som person ska du tycka om att arbeta både självständigt och i team. Du drivs av att arbeta mot gemensamt uppsatta mål och du bidrar till att skapa laganda i gruppen. Du arbetar systematiskt och metodiskt och du tycker om att planera och organisera ditt arbete tillsammans med ditt team. Du har inga problem med ett högre tempo och du upprätthåller alltid en positiv attityd i arbetet.
Vi erbjuder
Att arbeta som administratör vid vårt Affärscenter ger dig möjligheten att vara med och utvecklas i Nordens ledande tekniska handelsbolag inom installationsprodukter, verktyg och maskiner.
Omfattning: Tidsbegränsad anställning tom 2016-09-30.
Tillträde: Omgående enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2016-04-26
Kontaktpersoner på detta företaget
Douglas Hagberg, Försäljningschef VVS/Fastighet
026159031
Annelie Suneson, Butikschef
Mikael Lindgren, Säljledare Butik Syd
08-682 62 02