OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen ansvarar för verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad och omsorg om funktionsnedsatta. Socialförvaltningen har cirka 1000 anställda.
Socialförvaltningen söker en administrativ assistent till kansliet med placering i vår reception.
Kansliet ansvarar för de förvaltningsövergripande processerna som budgetarbetet, tertialuppföljningar, nämndsekretariat, ekonomi- och personaladministration, systemförvaltning och verksamhetsstöd. På kansliet arbetar 27 medarbetare. Vi ger service både internt inom förvaltningen och externt till allmänheten. Våra ledord är service, tillgänglighet och gott bemötande. Trots våra olika arbetsuppgifter är vi en dynamisk enhet som hjälps åt när det behövs samt ständigt arbetar med intern förbättring, för att kunna möta kraven som ställs på oss som enhet. Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid och vi tillämpar individuell lönesättning.
Arbetsuppgifter
Eftersom du kommer att vara placerad i receptionen blir din huvudsakliga uppgift att ta emot och vägleda personer som kommer till receptionen eller ringer dit. Ni är en grupp som arbetar i receptionen och ni hjälps självklart åt med allt. Förutom att hjälpa allmänheten har även receptionen administrativa arbetsuppgifter så som boka tolkar till förvaltningen, skriver nybesöksbrev, registrerar anmälningar, sköter posthanteringen samt diverse andra administrativa arbetsuppgifter.
Kompetenskrav
Utbildning på minst gymnasienivå, goda kunskaper i engelska och svenska och stor datorvana och erfarenhet av olika IT-verktyg. Vi vill att du har ett mycket högt personligt driv och är en servicemänniska ut i fingerspetsarna, mycket noggrann, ansvarsfull och tvekar inte att hugga i där det behövs. Du måste fungera bra i en grupp och att du i perioder kan hantera en hög arbetsbelastning. Du måste också förstå innebörden av att vara ett ?ansikte utåt?. Vi söker en psykiskt stabil person som kan hantera det mentalt krävande arbetet i vår reception. Vi lägger därför väldigt stor vikt vid personlig lämplighet.
Önskemål
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att bemöta utsatta personer. Du får gärna kunna ytterligare ett språk förutom svenska och engelska. Tidigare erfarenhet av att arbeta som registrator inom den offentliga sektorn är fördelaktigt. Har du tidigare arbetat i Procapita, Heroma, Palette och Agresso samt har kännedom om Haninge kommun är det meriterande.
Har du erfarenhet av att arbeta inom socialtjänsten är detta också meriterande.
Haninge kommun vill som arbetsgivare spegla vårt moderna samhälle där olikheter möts och samverkar. Mångfald och olikheter bland våra medarbetare ger oss ökade möjligheter att ge kommunens invånare en service med hög kvalitet. Haninge kommun är finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 08- 606 70 00.
Välkommen med din ansökan via länken nedan.
Sista ansökningsdag: 2014-03-16
Kontaktperson: Lena Gerlofstig, kanslichef, 08 606 7191
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Ange referensnummer i rubriken. Det är viktigt att du anger
referensnummer annars vet vi inte vilken tjänst du söker hos oss.
Skicka ansökan med referensnummer 21/14 senast 2014-03-16 till: ansokansocialforvaltningen@haninge.se eller
Haninge kommun, Socialförvaltningen, Ingmarie Wagland, 136 81 HANINGE
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av övertalig personal.