Administrativchef med redovisningsbakgrund

Administrativchef med redovisningsbakgrund

Arbetsbeskrivning

Nu finns möjligheten att arbeta i ett bolag där du får vara en viktig del i att fortsätta vidareutveckla bolagets strategiska vision.

Som Administrativ chef uppskattar du att arbeta verksamhetsnära och operativt samtidigt som du har ett öga för det strategiska – i vilket du, platschef och VD driver verksamheten mot tydligt uppsatta mål.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Utveckla och leda medarbetare (ca 25 st tjänstemän)
- HR
- Affärsuppföljning och kontroll,
- redovisning och rapportering
- Marknad och kommunikation
- Systemägande

Vidare har du det formella ansvaret för bolagets IT-verksamhet och de personalstrategiska frågorna.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en akademisk utbildning med inriktning mot redovisning alternativt har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Du har ledarerfarenhet och du uppskattar utbytet mellan medarbetare på olika nivåer. Med en trygg och självständig framtoning intar du din roll där du drar nytta av din tidigare erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och ditt affärsmässiga tänkande. Genom tidigare roller har du även skapat god förståelse hur IT stödjer ett bolags utveckling. Tjänsten förutsätter god kommunikativ förmåga på såväl svenska som engelska.

Som person är du lösningsorienterad med en förmåga att delegera i kombination med att kunna fatta beslut utifrån de ramar som finns. Du verkar genom din personal för att ta verksamheten till nästa nivå. Genom ett jordnära ledarskap och öppen kommunikation skapar du förtroende hos din omgivning. Du inspirerar och motiverar och är lyhörd mot organisationen och samarbetspartners. För att ta vara på organisationens styrkor och hantera utmaningar är du målmedveten, strukturerad, driven, proaktiv och stödjande.

Ansökan och information

Placeringsort för tjänsten är centrala Örebro. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Axäng, på telefonnummer 079-340 54 42. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan! 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AxÖ Consulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Besöksadress

Dammbrovägen 5
None

Postadress

Dammbrovägen 5
Karlskoga, 69180

Liknande jobb


22 november 2024

Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024