Administrative Assistant

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 400 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 560 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva, Hong Kong och Shanghai.

Administrative Assistant

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 400 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – laganda, kvalitet och affärsfokus – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 560 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva, Hong Kong och Shanghai.

Du ingår i kontorets administrativa supportteam som tillsammans verkar för att erbjuda biträdande jurister och delägare en effektiv och professionell administrativ support. Teamet har ett nära samarbete och arbetar gemensamt för att leverera högkvalitativa och värdeskapande tjänster. Därför lägger vi stor vikt vid att du är en lagspelare. Tillsammans arbetar vi kontinuerligt med att lära av- och utveckla varandra och de biträdande jurister och delägare vi stöttar för att förbättra och vidareutveckla våra administrativa rutiner.

Till vårt team söker vi nu dig som är engagerad, har en positiv inställning och som vill bidra med kontinuitet och kunskap!

Rollen

Du bidrar till och säkerställer att våra verksamhetsgrupper får administrativt stöd av högsta kvalitet. Rollen är bred och går till stor del ut på att arbeta med varierande administrativa uppgifter, såsom att koordinera flera av våra verksamhetsgruppers olika aktiviteter och möten, administrativt arbete kring styrelse- och stiftelseuppdrag, kontakter med myndigheter, behjälplig med visst supportstöd vid transaktioner/företagsöverlåtelser, dokumentsupport samt vissa resebokningar.

Vår företagskultur

Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar.

• Laganda - Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.
• Kvalitet - Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbeta med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare. • Affärsfokus - Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.

Kvalifikationer och önskvärda egenskaper

Vi söker dig som har flera års erfarenhet ifrån liknande arbete och som trivs med att arbeta i team. Om du har en paralegalutbildning och är intresserad av tjänsten, så tror vi att utbildningen kommer vara relevant för en del av dina uppgifter även om det inte alltid är legala uppgifter i rollen. Du som söker är en van användare av hela Office-paketet och är van att arbeta i olika former av programstöd samt har lätt för att ta till dig nya IT-system. Du talar och skriver obehindrat på svenska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för denna tjänst är det viktigt att du är flexibel, tar stort eget ansvar samt är effektiv och har förmåga att strukturera och arbeta framåtriktat för att agera innan problem uppstår. Du är en positiv, prestigelös och lösningsorienterad person som tycker om ett högt arbetstempo men aldrig tummar på noggrannheten. Du har god förmåga att interagera med olika typer av människor. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet ifrån kommersiella frågor och tillägnat dig någon form av grundförståelse kring bolagsärenden.

Vi erbjuder dig en möjlighet att få arbeta i ett team med stark laganda och motiverade medarbetare, i en professionell, spännande och trevlig arbetsmiljö. Vi sitter i trivsamma lokaler centralt i Göteborgs innerstad med närhet till goda kollektivförbindelser.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Planerad start enligt överenskommelse. Vi kallar löpande till intervjuer så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi behandlar endast ansökningar via detta system.

Kontakta Hanna Grankvist, HR Manager på 031-355 16 60 eller Madeleine Nyrén, Office and Facility Manager på 031-355 16 42 vid eventuella frågor angående tjänsten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024