OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har nu en öppning för en administrativ assistent på vår avdelning Chemical Analysis i Bohus. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt.
Chemical Analysis är en central resurs inom Nouryon Pulp and Performance Chemicals AB. Avdelningen utför analys av råmaterial, produkter och miljöprover för de producerande enheterna inom Nouryon PPC. Avdelningen deltar i forsknings- och utvecklingsprojekt, marknadsstöd, problemlösning och utveckling av nya analysmetoder. På avdelningen arbetar 27 personer huvudsakligen inom kompetensområdena våtkemi, spektroskopi och kromatografi.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som administrativ assistent kommer du på daglig basis att arbeta med att stötta avdelningen Chemical Analysis med administrativt arbete och ekonomisk uppföljning. Du kommer att få ett nätverk inom organisationen och ha möjlighet att arbeta med varierande uppgifter:
Överföra finansiella data från avdelningens analyser i LIMS (Laboratory Information Management System) till SAP och följa upp i Excel.
Ta fram månadens resultat och hjälpa chefer på avdelningen om och varför det skiljer sig från budgeten och kunna undersöka problem.
Månatlig uppföljning av kostnadsställen, WBS och inköpta förbrukningsvaror
Kvartalsuppföljning med interna kunder och kunna förklara om det skiljer sig från budgeten.
Föra en dialog med kunden om nästa års budget.
Förenkla administrativa processer och proaktivt föreslå förbättringar.
Ansvarig för design, layout och uppdateringar av våra arbetsytor.
Göra inköp i Ariba (vårt interna inköpsordersystem) samt vara Key User i Ariba och ge support till site Bohus.
Stödja avdelningen Silica R&D med administrativt arbete som rapporter och provsändning av experimentella produkter.
Kvalifikationer
Grundläggande administrativ / assistentutbildning eller flerårig dokumenterad erfarenhet från liknande tjänst.
Grundläggande kunskaper i företagsekonomi, gärna från högre utbildning.
Utmärkt IT-kunskap samt van användare av MS Office paketet.
Erfarenhet av att arbeta i CRM-systemen SAP och Ariba.
Flexibel och noggrann.
Serviceinriktad med högt kundfokus.
Förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du är bra på att samarbeta med andra.
Flytande i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
För att lyckas i rollen som administrativ assistent bör du vara resultatorienterad, metodisk med god vana att arbeta mot deadlines. Vidare är du kvalitetsmedveten samt har en positiv attityd.
Varför Nouryon?
Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.
Ytterligare information
Detta är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Bohus. Du kommer att rapportera till Anna Asplund, Department Manager Chemical Analysis.
Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med CV och ansökningsbrev. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Anna Asplund, Avdelningschef, anna.asplund@nouryon.com +46 709577608.
För mer information om rekryteringsprocessen eller din ansökan, vänligen kontakta Ida Sällergård, HR Business Partner, ida.saellergard@nouryon.com
För fackliga frågor:
Akademikerklubben: Emma Lundin +46 31 57 75 95
Unionen: Helene Rosenlund, +46 31 58 77 28
Ledarna, Ronny Knutsson, +46 31 58 73 44
Om du har generella frågor eller behöver hjälp, vänligen kontakta: Recruiting.SE@Nouryon.com
Mer om företaget
Nouryon har cirka 10 000 anställda och verksamhet i över 80 länder runt om i världen. Under vår nästan 400 år långa resa mot att bli en global ledare inom specialkemi har vi byggt upp stor expertis, utvecklat långsiktiga kundrelationer och förtjänat en plats bland de branschledande företagen när det kommer till säkerhet, hållbarhet och tillförlitlighet. Runt om i världen har våra produkter stor betydelse i människors vardagliga liv.
Följ oss på Linkedin och Facebook för nyheter och uppdateringar om intressanta tjänster.
Ansökningsprocessen
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan ansökningstidens slut. Vi uppmuntrar därför till att skicka in din ansökan snarast möjligt.
Möter dina kompetenser och kvalifikationer den profil vi söker blir du inbjuden till en första telefonintervju på ca 30 minuter. Går du därefter vidare i vår urvalsprocess är nästa steg att vi bjuder in dig till ett personligt möte, en face-to-face intervju på ca 1 timme, tillsammans med rekryterande chef.
Vi ser fram emot din ansökan!
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.