Administrative Coordinator till vårt kontor i Malmö

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 400 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva och Singapore.

Vem är du?
Är du en strukturerad administratör som gillar att leverera service i världsklass? Trivs du med en arbetsmiljö där tempot och kraven är höga? I sådana fall är du kanske vår nya kollega på administrationen på vårt Malmökontor.

Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter
Vi söker nu en Administrative Coordinator. Hos oss ser vi det administrativa stödet som en viktig del av juristverksamheten. Du arbetar tillsammans med juniorassistenter som du dessutom handleder vid behov. Juniorassistenterna arbetar under 1-2 år så en viktig del av din roll är att lära upp och handleda nya. Det är en omväxlande roll och uppgifterna kan vara allt från att sammanställa nyhetsbrev och klientutskick, interna kostnadsuppföljningar samt planering av sociala evenemang och konferenser, externt såväl som internt.

Exempel på andra arbetsuppgifter:

Kontakter med olika myndigheter
Dokumentsupport i Office-paketet men även andra system
Stödja delägare gällande bemanningsfrågor såsom placering, introduktion av nya biträdande jurister, semesterlistor etc.
Utveckla och effektivisera processer
Reseräkningar och attestering av fakturor

Du kommer framför allt att arbeta nära kollegorna inom juristverksamheten men arbetar även nära vår HR-manager där du stöttar med eventplanering och genomförande av dessa så vi ser gärna att du har ett intresse av HR- och rekryteringsfrågor. Du kommer även att ha nära samarbete med övriga avdelningar inom Business Support och vi värdesätter därför att du är en serviceinriktad lagspelare som trivs med ett omväxlande arbete där alla hjälps åt.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som redan är en skicklig administratör redo att ta ett bredare ansvar. Du är en van användare av Office-paketet och du arbetar även med andra programstöd samt har lätt för att ta till dig nya IT-system. Du talar och skriver obehindrat på svenska och är dessutom duktig på engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för denna tjänst är det viktigt att du är flexibel, tar stort eget ansvar samt är effektiv och har förmåga att strukturera och arbeta framåtriktat. Du är en positiv, prestigelös och lösningsorienterad person som tycker om ett högt arbetstempo men aldrig tummar på noggrannheten. Du har god förmåga att interagera med olika typer av människor i olika professionella roller.

Vår filosofi
Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar:

Kvalitet: Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbeta med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.
Affärsfokus: Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.
Laganda: Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Planerad start enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. så skicka därför gärna din ansökan så snart som möjligt. Bifoga CV, personligt brev och gymnasiebetyg som är ett krav för att vi ska hantera din ansökan. Ansökan sker via vår hemsida och vi behandlar inga ansökningar via mail.

Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Mendel.

Välkommen med din ansökan!

Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024