Administrative Manager till vårt Stockholmskontor

Arbetsbeskrivning

Rollen och kvalifikationer
Du ansvarar för administrationen och arbetar operativt med delägare och jurister i en av våra större erksamhetsgrupper. Du samverkar även med kollegor i motsvarande position för andra grupper.
I det dagliga arbetet samarbetar du med och arbetsleder två juniorassistenter. Dessa arbetar under 1-2 år så du ansvarar återkommande för upplärning och kvalitetssäkring av nya juniorassistenter. Rollen är bred och går till stor del ut på att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter med betoning på externa event. Du ansvarar även för interna events och sociala sammankomster exempelvis kick-offer.  Du är även en van användare av hela Office-paketet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att nå framgång i denna tjänst är det viktigt att du är effektiv, flexibel och proaktiv. Du är en positiv och lösningsorienterad person som trivs med ett högt arbetstempo. Vi söker dig som har erfarenhet av liknande tjänst och vana av arbete i team, gärna som teamledare eller som känner dig mogen att ta det steget. Vi erbjuder en professionell, spännande och trevlig arbetsmiljö. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar:
Kvalitet - Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbete med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.
Affärsfokus - Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.
Laganda - Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Planerad start enligt överenskommelse. Vi kallar löpande till intervjuer så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi behandlar endast ansökningar via detta system. Kontakta Karin Mendel, Head of HR, vid eventuella frågor på 08- 5950 64 12.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024